דליפת אמוניה בעכו - התושבים באזור קיבלו הוראה להסתגר בבתים

במפעל הסמוך לקניון עלה חשש לדליפת החומר המסוכן וכוחות ההצלה פינו את המבקרים במקום, שחלקם התלוננו על תחושת צריבה בעיניים. לבסו, חזר המצב לשגרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/19 14:07 כד בסיון התשעט

דליפת אמוניה בעכו - התושבים באזור קיבלו הוראה להסתגר בבתים
אין קשר בין המפעל לכתבה, צילום: פלאש 90

קניון בעכו פונה היום (ה') ממבקרים לאחר שעלה חשש כי במפעל יוניליוור הסמוך אירעה דליפת אמוניה. 

בשעות הצהריים החלו לוחמי האש לפנות את המבקרים בקניון, בעקבות החשש מדליפה. חלק מהשוהים במקום התלוננו על צריבה בעיניים. גם תחנות הרכבת בעכו ונהריה נסגרו לזמן קצר לתנועה בהוראת כוחות ההצלה.

מחקירה ראשונית של האירוע עלה כי ככל הנראה ריאקציה בין אמוניה לשמן, וכתוצאה מכך אדי אמוניה יצאו מחוף לתחום המפעל והם אלה שיצרו את תחושת הצריבה. ממשטרת ישראל נמסר כי "במוקד 100 התקבלו במחצית השעה האחרונה דיווחים מאזרחים על צריבות עיניים באזור עכו סמוך לאחד המפעלים, בצומת הרחובות בן עמי ודרך הארבעה, ולפיכך נסגרה הזירה והציבור פונה הרחק ממרכז הקניות הסמוך לאזור בטוח".

מכבאות והצלה נמסר כי בשל התחדשות האירוע כבאות והצלה לישראל יחד עם משטרת ישראל מכריזים על הסתגרות בבתים בקו הרכבת ועצירת נסיעת הרכבת. לוחמי האש ממשיכים לפעול להכלת האירוע ולהשתלטות מלאה.

המשטרה הודיעה כי נחסמו לתנועה מספר רחובות בעיר והציבור מתבקש להשאר בבתים. יש להשאר בתחום הבתים והמפעלים ברחובות הבאים: 
רחוב בן עמי - מצומת רחוב דרך הארבעה לכיוון מזרח עד כיכר מד״א . רחוב דרך המלכה ,רחוב דרך החרושת, מרכז מסחרי שופר סל + בנק דיסקונט.