בית המשפט העליון יכריע: האם יהיו נשים ברדיו קול ברמה?

הדיון על נוכחותן של נשים ברדיו החרדי מגיע לשלב ההכרעה בבית המשפט העליון. בימים האחרונים החל הרדיו בקמפיין תקשורתי נגד ארגון 'קולך', שזכה בעתירה במחוזי

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/19 12:35 כד בסיון התשעט

בית המשפט העליון יכריע: האם יהיו נשים ברדיו קול ברמה?
רדיו, צילום: shutterstock

העתירה שהגיש ארגון קולך לפני כשמונה שנים מגיע לישורת האחרונה. בית המשפט העליון צפוי להכריע היום (ה') בסוגיה לחייב את הרדיו החרדי, קול ברמה, להכניס השים ללוח השידורים שלו. 

הדיון בנושא הגיע לעליון לאחר שקול ברמה ערערו על החלטת בית המשפט המחוזי שפסק שאכן קיימת הדרת נשים בתחנה. פסק הדין הקודם שחייב את קול ברמה בקנס של מיליון שקל ו-300 אלף שקל נוספים להוצאות משפט ושכר טרחה.

אנשי ‘קול ברמה’ מפיצים בימים האחרונים סרטון ברשתות החברתיות, בהובלתה של השדרנית דנה ורון, המציג את הסכנה האורבת לתחנה בעקבות דיון בבית המשפט העליון. הקמפיין הנוכחי מתאר את התביעה של ארגון ‘קולך’ והחלטת בית המשפט כמהלך אנטי דתי הפוגע בעצמאות החרדית התקשורתית, ומבקש את עזרת הציבור להירתם לעצומה נגד פסק הדין.

מקולך נמסר בתגובה: "בניגוד לנאמר בסרטון, ארגון קולך דואג לקולן של נשים חרדיות ודתיות ולכן הגיש תובענה ייצוגית על סמך סקר שנערך בקרב נשים חרדיות ושממנו עלה שכשליש מהמאזינות חשות השפלה בעקבות הדרת הנשים המוחלטת שנהגה בתחנה בשנים 2009 עד 2011. בית המשפט העליון קבע שארגון קולך משמש פה לנשים החרדיות שנפגעו, שלא יכולות לצאת בפומבי כנגד ההדרה. רק בזכות התביעה היצוגית של קולך, נשים היום יכולות לקחת חלק בשידורי קול ברמה (לטעמנו לא באופן מספק).
 ארגון קולך ימשיך לפעול כנגד הדרת נשים ולמען שילובן בכל תחומי החיים.  נשמח מאוד לשמוע עוד ועוד תלמידות חכמים ברדיו קול ברמה".