מפעל הפיס: מבטלים את מימון הפרס לסרט על עורכת הדין שמייצגת מחבלים

לאחר מאבק ציבורי נרחב נגד בסרט שתיאר את פועלה של לאה צימל, המייצגת מחבלים שפגעו ביהודים, הודיע דירקטוריון הארגון כי החליטו "לבחון את נושא הזכייה הנוכחית באמצעות ייעוץ משפטי". ארגון בצלמו: "מפעל הפיס הבין שטעה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/19 12:19 כד בסיון התשעט

מפעל הפיס: מבטלים את מימון הפרס לסרט על עורכת הדין שמייצגת מחבלים
מייצגת מחבלים. לאה צמל, צילום: פלאש 90. נתי שוחט

לאחר מחאות רבות נגד תקצוב הסרט שנעשה על עורכת הדין לאה צמל, המייצגת מחבלים שפגעו בישראלים, החליט היום (ה') מפעל הפיס לבטל את חלקו במימון היצירה.

"דירקטוריון מפעל הפיס קיבל החלטה להמשיך ולחזק את תקציב האמנות והתרבות לטובת הרשויות המקומיות", נאמר בהודעה וצוין כי "בנוסף, הוחלט להפסיק את מימון הפרס לסרט הזוכה בפסטיבל "דוק אביב" ולבחון את נושא הזכייה הנוכחית באמצעות ייעוץ משפטי".

הסרט "לאה צמל. עורכת דין" גולל את סיפורה של עורכת הדין שייצגה בעבר שורת מחבלים כמו אנשי חמאס שגורשו מישראל, מבצעי הלינץ' ברמאללה, מתכנן רצח השר זאבי ועוד. לאחרונה זכו יוצרי הסרט בפסטיבל "דוק אביב" שחלק ממנו מתוקצב על ידי מפעל הפיס.

ביטלו את מימון הפרס. מבנה של מפעל הפיס

ביטלו את מימון הפרס. מבנה של מפעל הפיסצילום: פלאש 90. תומר נאוברג

עוד בטרם הוחלט על ידי דירקטוריון מפעל הפיס לבטל את מימון הפרס פנה פורום נכי צה"ל למען ביטחון ישראל לארגון בדרישה שימשוך את ידיו מחלקו בקידום הסרט. "נדהמתי לשמוע שבחרתם מכל הסרטים שבעולם לתת פרס לסרט על לאה צמל", כתב יו"ר פורום לירן ברוך ליו"ר מפעל הפיס, "ולא סתם אלא כתבתם שהפרס ניתן לסרט על לאה צמל שמייצגת לוחמים חמושים. מכובדי מחבלים ורוצחים שפלים אינם לוחמים חמושים. מי שיורה מתוך נשים וילדים אינו לוחמים חמושים".

לדבריו, "אני שירתתי בצה"ל ונלחמתי יום יום במחבלים. אני איבדתי עיין  בהתפרעות מחבלים צמאי דם בבלעין. אני וחברי  נכי צה"ל נשבענו להמשיך להגן על ארצנו ומולדתנו בכל דרך ובכל מקום מול כל הלוחמים בנו. כולנו שילמנו את המחיר בין היקרים מכל כולנו נפגענו אבל אנחנו נחושים להגן על מדינתנו. לאה צמל הינה ההיפך הגמור ארגוני הטרור בטוח יעניקו לה פרס  לא אנחנו".

מארגון בצלמו  שהוביל את המאבק, נמסר: "מפעל הפיס הבין שטעה ויעדו הוא לעזור לאזרחי ישראל ולא ההיפך .לאה צמל מוזמנת לקבל פרס מתנועת החמאס. ארגוו בצלמו קורא לכל מנויי בפייס שביטלו להחזיר את המנוי".

בפורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות המלווה ע"י תנועת "אם תרצו" אמרו כי הם "מברכים את מפעל הפיס על החלטתם הנכונה. חבל שהנהלת הארגון לא השכילה למנוע מלכתחילה את הענקת הפרס ליוצרים שמציגים את דמותה של מי אשר מגנה יום יום ושעה ושעה על הרעים שבאויבי ישראל. ביטול של אלפי מינויי פיס הוביל ככל הנראה להחלטה. זהו ניצחון השפויות וניצחון ההיגיון הבריא. פורום "בוחרים בחיים" יחד עם תנועת "אם תרצו" ימשיכו להוות חוד החנית בעמידתם האיתנה נגד כל מי שמבקש לפגוע במדינת ישראל בחיילי צה"ל ובמשפחות השכולות. מחאתו הגדולה של עם ישראל הוכיחה שדם ילדנו אינו הפקר"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן