דיוויד פרידמן: "לא מבינים את הפלסטינים, ולא נחכה להם"

שגריר ארה"ב בישראל טוען כי ישראל צריכה לדאוג מהתוקפנות האיראנית, ועומד מאחורי דבריו על סיפוח שטחי יו"ש: "אף פעם לא היה ספק שישראל תישאר בחלק מהשטחים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/19 11:03 כג בסיון התשעט

דיוויד פרידמן: "לא מבינים את הפלסטינים, ולא נחכה להם"
השגריר דייויד פרידמן, צילום: תומר נויברג, פלאש 90

שגריר ארה"ב בישראל, שגריר ארה"ב בישראל, התראיין הבוקר לגלי צה"ל, והצטער על חסרונם של הפלסטינים מהוועידה בבחריין, ולא חוזר בו מדבריו על הסיפוח של ישובי יהודה ושומרון לישראל

"המרכיב החסר הוא הנוכחות הפלסטינית, וזה חבל. לא ברור מה מטרתם בחרם על הפגישה, היא נועדה למענם. אף אחד לא ביקש מהם לוותר על שאיפותיהם, אנחנו לא מבינים את זה, אבל זה לא אומר שנחכה להם כי זה יכול לקחת זמן", הסביר פדרמן. 

האם ישראל צריכה להיות מודאגת מהמצב במפרץ הפרסי?

"ישראל צריכה להיות מודאגת מאיראן והיא תמיד תהיה מודאגת מאיראן, אנחנו גם מסכימים על דאגות אלה ואנחנו פועלים לפעול נגד האיומים האלה. הפגישה עם היועצים, למרות חוסר ההסכמות בין הצדדים - בדגש מול רוסיה, השיחות היו מועילות ורוסיה מחפשת פתרונות גם היא. בחריין גם היא צעד בכיוון זה".

פרידמן התייחס לחלק הפוליטי של עסקת המאה: "אני לא חושב שאנחנו טבענו את השם הזה, אנחנו לא כל כך יהירים. יש לנו חזון רציני למה שיכול לקרות, אנחנו עדיין צריכים לראות את מסגרת הזמנים, וגם נדבר עם גורמים בבחריין ועם ממשלת ישראל ואז נדבר עם הנשיא. אנחנו צריכים לשקול איך למנוע איבה מצד ההנהגה הפלסטינית. אנחנו יודעים איך היא נראית". 

אתה עדיין מאמין בזכותה של ישראל לספח שטחים ביהודה ושומרון?

"אני עומד מאחורי דבריי ב-100%, אני חושב שזאת הייתה המדיניות האמריקאית בעשרות השנים האחרונות, אני לא מבין איך זה נופח, אני עוקב אחרי הסכסוך זמן רב, ואף פעם לא היה ספק שישראל תישאר בחלק מהשטחים".