אהבה שחור לבן: הפינגווין שהתאלמן מצא אהבה חדשה

ביל הפינגווין בספארי ברמת גן, התאלמן מהפינגווינית תמוז לאחר זוגיות ארוכה, ונכנס לדיכאון קשה לאחר מותה. לפני מספר ימים מצא אהבה חדשה עם הפינגוונית מנטה שהתאהבה בביל המבוגר ממנה במספר שנים

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/19 10:19 כג בסיון התשעט

אהבה שחור לבן: הפינגווין שהתאלמן מצא אהבה חדשה
מנטה וביל, צילום: טיבור יגר

הפינגווינים הדרום אפריקאיים בספארי ברמת גן מלמדים את מטפליהם פעם אחר פעם שהחיים הם לא עניין של שחור ולבן. לפני מספר חודשים, ביל הפינגווין התאלמן מהפינגווינית תמוז ונראה עצוב במיוחד. המטפלים ניסו לשמח אותו עם דגים טובים, העשרות שאוהב ומחילה מרופדת ונינוחה אך דבר לא עזר. 

עד אותו הזמן כמעט, מנטה הייתה הפינגווינית הכי קרובה למטפלים. היא תמיד נהגה להישאר לידם גם לאחר שסיימה לאכול. המטפלים לא ממש הבינו מה קרה כשהחלה להתרחק מהם, עד שגילו כי סיבת הריחוק היא לא אחרת מאשר- התאהבות. מנטה התאהבה בביל שמבוגר ממנה במספר שנים שכאמור כבר היה בזוגיות ארוכה מאוד עם הפינגווינית תמוז שהייתה מבוגרת ממנו כמעט בעשור וחצי. 

צילום: טיבור יגר

 "היינו בטוחים שמנטה וגם ביל כבר לא ימצאו זוגיות", אמרו המטפלים הוא היה עצוב והיא הייתה רק לידנו ולא היה נראה שהיא מתעניינת בזכרים שמסביב, יש מצב שהיא חיכתה לביל ורק אחרי שהאחרון התאלמן מהפינגווינית, תמוז, הוא היה פנוי לקשר חדש וגם לפתע הבחין בקיומה". 

תופעה מעניינת נוספת בהקשר לזוג החדש היא, שהשניים מנהלים את הזוגיות שלהם בשתי מחילות. האחת המחילה הקודמת של ביל וזוגתו הראשונה והשניה מחילה נוספת שביל מצא עבורם: "ככל הנראה אחת מהמחילות היא מחילה לצורך מגורים והשניה אולי הפכה למעין בית קייט של השניים"