יוגב נגד שר הרווחה: "נערות בסיכון ייזרקו לרחוב ואותך זה לא מעניין"

חבר הכנסת מהבית היהודי דורש לקיים דיון בנוגע לסגירת ההוסטלים לנערים ונערות בסיכון. "אני יודע שזה לא מעניין את שר הרווחה, לכן נערות נזרקות לרחוב". בסביבותו של השר חיים כץ אומרים: "מציעים למר יוגב לחפש לעשות כותרות מנושאים אחרים"

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 24/06/19 17:04 כא בסיון התשעט

יוגב נגד שר הרווחה: "נערות בסיכון ייזרקו לרחוב ואותך זה לא מעניין"
נערים ונערות יזרקו לרחוב | אילוסטרציה, צילום: shutterstock

מאמץ אחרון לפני סגירת ההוסטלים: חבר הכנסת מוטי יוגב יוזם פעם נוספת דיון במליאת הכנסת בנוגע לסגירת הוסטלים של נערים ונערות בסיכון. במכתב, עליו חתמו 31 חברי כנסת מכל סיעות הבית, נכתב כי: "מדובר בפגיעה חמורה באותם נערות ונערים שכבר היום נמצאים בפחד של חזרה לרחוב ולא נמצא להם עדיין פתרון".

זוהי הפעם השנייה בה יוגב יוזם פנייה מסוג זה, לאחר שיו"ר הכנסת יולי אדלשטיין דחה פנייה דומה שנעשתה לפני מספר שבועות, בשל פיזור הכנסת. בדיון המיוחד שהתקיים במליאה על הגירעון התקציבי, אמר יוגב לשר הרווחה: "הוסטלים לנערות ונערים בסיכון ייסגרו, אני יודע שזה לא מעניין את שר הרווחה חיים כץ, ולכן נערות נזרקות לרחוב, או חוזרות לבתי הפוגעים בהן".

ח"כ מוטי יוגב

ח"כ מוטי יוגבצילום: פלאש 90

בתוך כך, יוגב התייחס גם לחקירת האונס של בת ה-7 מבנימין ואמר כי אם חוק הכשרת מורים לזיהוי תקיפות מיניות היה עובר, החקירה הייתה מתקדמת מהר יותר: " מה עם הגרעון החברתי? ילדים וילדות נפגעים מתקיפות מיניות. אילו היינו מצליחים להעביר את החוק שמורים ומורות יוכלו לאבחן אך הפגיעה לא מאובחנת. מי יודע, אם המורה של אותה ילדה בת 7 הייתה יודעת לאבחן – סביר להניח שכעבור יום או יומיים המורה הייתה יודעת והחקירה הייתה במקום אחר".

חיים כץ

שר הרווחה, חיים כץצילום: Kobi Gideon / FLASH90

בסביבתו של השר חיים כץ הגיבו לדבריו של ח"כ מוטי יוגב ואמרו: "מציעים למר יוגב לחפש לעשות כותרות מנושאים אחרים, לא על הגב של הילדות ולא על גבו של השר כץ. להזכירך מר יוגב, שר העבודה והרווחה חיים כץ היה זה שבהחלטה היסטורית העלה את גיל הטיפול בילדים וילדות בסיכון מ- 18 ל- 25.  בתקופתו, היקף השירותים לנוער במצוקה הורחב משמעותית, כך שהיום אין אף נער או נערה בלי פתרון טיפולי ויותר מכך, הם כולם זכאים למימון פתרונות דיור, לימודים והוצאות אישיות עד לגיל 25. הניסיון של יוגב לקושש כותרות מביך".