הדרך המקורית של התושבים למנוע קיום אירוע ניאו-נאצי

תושבי העיירה אוסטריץ' בגרמניה רכשו כמויות גדולות במיוחד של אלכוהול שנמכר בעיירה לקראת פסטיבל ניאו-נאצי שנתי. התוצאה - נגמר האלכוהול בחנויות, והפסטיבל הצטמצם באופן משמעותי

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/19 09:51 כא בסיון התשעט

הדרך המקורית של התושבים למנוע קיום אירוע ניאו-נאצי
הפסטיבל בשנה שעברה, צילום: shutterstock

איך נלחמים בפסטיבל ניאו-נאצי שמתקיים מדי שנה אצלך בבית? התושבים באוסטריץ', עיירה קטנה בגרמניה, מצאו פתרון מקורי.

מדי שנה נערך בעיירה פסטיבל 'המגן והחרב', לציון יום הולדתו של אדולף היטלר. הפסטיבל מושך אליו אלפי אנשים, תומכי המפלגה הנאצית ומפלגות קיצוניות לאומניות שונות ברחבי אירופה. אחד המאפיינים המרכזיים של הפסטיבל, כמקובל בגרמניה, הוא האלכוהול הרב הנמכר בו.

(הפסטיבל בשנה שעברה)

השנה פנו בממשל המקומי לבית המשפט, שהורה לאסור על מכירת או הגשת אלכוהול בפסטיבל. המשטרה החרימה אלפי ליטרים של בירה, שהובאו למקום בידי סוחרים עצמאיים על אף פסיקת בית המשפט, שתכננו למכור אותם במהלך הפסטיבל. 

תושבי העיירה התגייסו גם הם, באופן ספונטני, ביצעו 'פשיטה' על החנויות בסביבה, וקנו כל טיפת אלכוהול שיכלו להשיג. התוצאה - בכל רחבי האזור לא נותרו משקאות חריפים, בירה לסוגיה או כל סוג אחר של אלכוהול.

על פי הדיווחים במקום, ההתגייסות המשפטית והאזרחית פגעה קשות בקיומו של הפסטיבל, אליו הגיעו כמה מאות אנשים בלבד במקום האלפים המגיעים מידי שנה.

ראש מדינת המחוז סקסוניה, מייקל קרצ'מר, שמוביל את המאבק לקיום הפסטיבל ובשנה שעברה ארגן עצרת מחאה נגדו, שיבח את תושביו: "אני מתרשם מאוד מהעובדה שעיירה קטנה כל כך הצליחה להרים מחאה כזו גדולה. התושבים באוסטריץ' הבהירו שהם נגד שנאה, ושניאו נאצים אינם רצויים בינינו".