תרומה של מיליוני דולרים לביטחון הקהילה היהודית

שני אנשי עסקים, יהודי ולא יהודי, יתרמו ארבעה מיליון דולר למערך האבטחה של הקהילה היהודית בעיר מאלמו שבשבדיה: "אם הפוליטיקאים לא עושים דבר - יש מי שמוכן לעשות"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 23/06/19 15:42 כ בסיון התשעט

תרומה של מיליוני דולרים לביטחון הקהילה היהודית
בית הכנסת במאלמו, צילום: jorchr - צילום עצמי, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=2219813 - ויקיפדיה

שני תורמים שבדים, אחד יהודי ואחד שבדי, תרמו ארבעה מיליון דולר לאבטחת הקהילה היהודית בעיר מאלמו שבשבדיה, הסובלת מגילויי אנטישמיות חוזרים ונשנים. לנארט בלכר היהודי ודן אולופסון, לא יהודי, הודיעו כי יתרמו את הכסף מאחר והמדינה לא עושה די כדי להגן על היהודים במאלמו.

"להחדיר מעט תקווה בתושבים היהודים, כדי שירגישו שגם אם הפוליטיקאים לא רוצים לעשות דבר, יש אנשים שמוכנים לעמוד לצידם", אמר אולופסון לעיתון מקומי. 

נושא התרומה מעורר כעס רב במאלמו, שם מצפים מהרשויות להגן על התושבים הסובלים מאלימות ומאנטישמיות. סופיה נירברנד, עיתונאית מקומית, כתבה כי "אין זה הגיוני שחברים בקהילה היהודית יממנו סדרי ביטחון בסיסיים כדי לשמור על שלומם, זו חובתן של העירייה ושל המדינה".

התרומה מגיעה על רקע כנס בינלאומי בנושא המאבק האנטישמיות במדינה, שעתיד להתכנס במאלמו, ותכנית המדינה לפתוח מוזיאון שואה בעיר, השלישית בגודלה במדינה, אשר שליש מאוכלוסייתה מהגרים מוסלמים. מאלמו נמצאת בדרום שבדיה, ומחוברת בגשר עם בירת דנמרק, קופנהגן. הקהילה היהודית במלאמו, המונה כ-1500 איש, סובלת מעשרות תקריות אנטישמיות בשנה.