הרב שרלו מגיב לפסיקה: ודאי שאסור להסתיר שום דבר לפני הנישואין

ראש ישיבת אורות שאול מגיב לפסיקת בית הדין לענייני משפחה, שדחה תביעה של אישה שבעלה הסתיר ממנה את יחסיו עם גברים: "אין שום ספק שבחור הומוסקסואל או בחורה לסבית אינם רשאים שלא לדבר על כך לפני הנישואין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/06/19 19:35 טז בסיון התשעט

הרב שרלו מגיב לפסיקה: ודאי שאסור להסתיר שום דבר לפני הנישואין
הרב יובל שרלו, צילום: ללא קרדיט

לאחר פרסום פסק הדין של בית המשפט לענייני משפחה בירושלים, שדחה את תביעתה של אישה לפיצויים מבעלה, על כך שהסתיר ממנה שקיים יחסים הומוסקסואליים עם גברים במהלך נישואיהם, וקבע שאין אפשרות לקבוע כי לאישה נגרם נזק, וכי הבעל לא היה חייב לגלות לה על דבר נטייתו, מגיב הרב יובל שרלו לדברים, ומסביר כי מדובר בעניין משפטי בלבד, וכי חובה על בני זוג לחשוף נושאים כאלה לפני הנישואין.

"בוודאי שזוג העומד להינשא חייב להיות גלוי". אומר הרב שרלו, ראש ישיבת ההסדר "אורות שאול" בכפר בתיה, ומראשי רבני צהר. "כמובן שזוג העומד להינשא אינו יכול להסתיר האחד מהשני כל מה שמהותי לקשר ביניהם. אין שום ספק שבחור הומוסקסואל או בחורה לסבית אינם רשאים שלא לדבר על כך לפני הנישואין".

לדברי הרב שרלו, "זו חובה מוסרית חד משמעית; אפשר שאלו אפילו קידושי טעות וכלל לא חלים; וזה גם לא מצליח - המשבר שנוצר גם מצד תנועת הנפש שהוסתרה, וגם מעצם העובדה שבכלל הייתה הסתרה. זהו משבר שלרוב לא ניתן לגשר אליו.

"פסק הדין של בית המשפט לענייני משפחה קובע רק שההסתרה אינה מהווה עילה לפיצוי נזיקי. ההסתרה אינה בסיס לתביעה משפטית.

"אך הקשרים שבין בני זוג אינם מבוססים על נזיקין או משפטיזציה. הם מבוססים על ברית. והסתרה מהווה הפרת ברית של ממש". מסיים הרב שרלו את דבריו.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן