"האש התקרבה במהירות, הוצאנו את ספרי התורה וברחנו"

הכולל למנהיגות רבנית השוכן בבית הכנסת 'ירושלים השלמה' הסמוך לליפתא פונה על ידי הלומדים בעקבות השריפה שהתקרבה במהירות למקום. הרב הלל מרצבך מספר בשיחה עם כיפה: "הוצאנו 11 ספרי תורה וברחנו". בית הכנסת ניצל מן השרפה. במהלך מאמצי הכיבוי נפצעה אחת מלוחמות אש באורח קל

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 19/06/19 15:12 טז בסיון התשעט

"האש התקרבה במהירות, הוצאנו את ספרי התורה וברחנו"
השרפה הקודמת בליפתא, צילום: באדיבות הרב הלל מרצבך

ישראל בוערת. בואדי ליפתא שבכניסה לירושלים משתוללת כעת שרפה, המתפשטת במהירות כלפי הכניסה לעיר. בשלב זה טרם דווח על כבישים שנסגרו. לוחמי האש נאבקים בדלקה בסיוע מטוסי כיבוי.

(קרדיט: נדב חסן)

הרב הלל מרצבך, ראש כולל מנהיגות רבנית של איגוד רבני קהילות, נאלץ להתפנות עם תלמידיו מבית הכנסת 'ירושלים השלמה', במעלה הואדי, בו שוכן הכולל, בסמוך לצומת הכניסה לירושלים. בשיחה עם חדשות כיפה הוא מספר כי השרפה התקרבה במהירות אל בית הכנסת, והלומדים הוציאו ממנו את ספרי התורה ונסו על נפשם.

"השרפה הגיעה במהירות אדירה. הספקנו להוציא את 11 ספרי התורה ולברוח. כעת אנחנו בבית המדרש של הרב אליהו, לומדים תורה.." מספר הרב מרצבך.
הוא הוסיף כי "אני לא יודע מה מצבו של בית הכנסת, מקווה שכל הכבאיות והמטוסים הצליחו לכבות אותו". בהמשך עדכן הרב מרצבך כי בית הכנסת נותר שלם, כפי שניתן לראות בסרטון:

מדוברות כבאות והצלה נמסר כי לוחמי האש נאבקים בשריפה בוואדי ליפתא. על פי הדיווח, האש מתקדמת במהירות בחסות הרוחות הערות. מספר רב של צוותי כיבוי והצלה ולוחמי אש נאבקים כעת בלהבות בתוך שלוחת הוואדי בכדי למנוע ממנה להתפשט אל עבר מתקני תשתית חיוניים, נתיבי תחבורה ראשיים ובתים הנמצאים בקו האש.
כמו כן, למקום הוזנקו רביעיית מטוסי כיבוי של טייסת הכבאות "אלעד" בכדי לסייע ללוחמי האש על הקרקע.

לוחמי האש נאבקים בלהבות

לוחמי האש נאבקים בלהבותצילום: כבאות והצלה מחוז ירושלים

בהמשך נמסר כי לוחמי האש הצליחו בשלב זה לבלום את האש ולאגף אותה בצידה הצפון מערבי, וכעת מתקיים מאמץ גדול של לוחמי האש לבלום את האש באגף המזרחי שלה.
במהלך פעולות הכיבוי, עקב מיסוך העשן הכבד מהשריפה, תוך כדי פעולות בלימת האש, מפקדת צוות לוחמי אש נפלה לתוך בור בוער בשטח השריפה.
לוחמי אש מיחידת החילוץ של כבאות והצלה ירושלים  מחלצים אותה כעת לאחור, להמשך טיפול רפואי של כוחות מד"א ירושלים המאבטחים את פעילות לוחמי האש בשריפה. מצבה ככל הנראה קל"

נאבקים בלהבות בליפתא

נאבקים בלהבות בליפתאצילום: כבאות והצלה מחוז ירושלים

אזור למוד שרפות

זו לא השרפה הראשונה בליפתא בקיץ הזה. מאז תחילתו השתוללו בואדי מספר שרפות, האחרונה בהן לפני כשבועיים, שהביאה לחסימת קטע מכביש בגין באזור. צפו בסרטון המתאר את מקומו של בית הכנסת, ואת קרבתה של השרפה אליו. היום, כאמור, השרפה התקרבה אל בית הכנסת במהירות והלומדים נאלצו להימלט ממנו מהר ככל שיכלו. בהמשך דווח כי בית הכנסת ניצל, ורק סביבתו נשרפה.