עוד לא התחיל: קריאה למשמרת מחאה מול ביתו של הרב פרץ

לאור דברי שר החינוך החדש, כי תלמידים שיתקשו יוכלו לפנות למורים פרטיים, קראו במטה המאבק לחינוך שוויוני ואיכותי להפגין מול ביתו: "לא ניתן למשרד החינוך והעומד בראשו להסיר אחריות ולהפריט את החינוך"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 19/06/19 08:29 טז בסיון התשעט

עוד לא התחיל: קריאה למשמרת מחאה מול ביתו של הרב פרץ
צילום: פלאש 90, הדס פרוש

הרב רפי פרץ עוד לא התיישב על כס שר החינוך וכבר הצליח לעורר עליו זעם עם התבטאות שנויה במחלוקת, שהובילה לקריאה למשמרת מחאה מול ביתו.

יו"ר הבית היהודי התראיין אתמול (ג') לתכנית הבוקר של קשת 12 וביקש להסביר את משנתו החינוכית שבין היתר כוללת את הפחתת כמות המבחנים ושיעורי הבית.

כשהוא נשאל כיצד הורים יוכלו לנהל מעקב אחר התקדמות ילדיהם ומה יעשו במידה והם ייתקלו בקשיים ענה הרב פרץ: "אם יש קשיים, יש הורים ויש מורים פרטיים. גם הם צריכים לעשות את העבודה הזאת בצורה טובה ומשמחת".

 בעקבות הדברים קרא יו"ר "מטה המאבק לחינוך שוויוני ואיכותי",פיצ'י דובינר, להפגין מול ביתו של שר החינוך המיועד. "בעקבות דבריו של שר החינוך החדש", נכתב בהודעה, "נקיים משמרת מחאה מול ביתו של השר ביום שישי 28/6/19 בשעה 10:00. לא ניתן למשרד החינוך והעומד בראשו להסיר אחריות ולהפריט את החינוך!".

גם הפעילה החברתיתואשת מפלגת העבודה בעבר, דינה דיין, תקפה את הדברים ואמרה: "אדון שר החינוך פרץ. יש אנשים במדינה הזאת שאין להם כסף למורים פרטיים .אין. מה יעשו הילדים שלהם?"

יש לציין כי מינויו של הרב פרץ עורר, כצפוי, גם את התנגדותם של אנשי הפורום החילוני שטענו כי הוא יוביל להדתה קיצונית במערכת החינוך. "מינויו של רפי פרץ לשר החינוך מבהיר שתהליך ההדתה שגדל ותפח בתקופת בנט יקבל האצה גדולה עוד יותר", נכתב בעמוד הפייסבוק של הפורום.

לדבריהם, "כרב הצבאי הראשי, פרץ היה אחד מאדריכלי ההדתה שפושה כיום בצה״ל, ואת משנתו הקלוקלת מהצבא הוא מן הסתם ייבא למערכת החינוך. הבחירה של נתניהו בפרץ היא יום שחור לחינוך בישראל".