השריפה ביצהר: התושבים חוזרים הביתה

שריפה מכיוון הכפר עינאבוס, עולה במהירות לעבר שכונות תקומה, להבה ומצפה יצהר. התושבים קיבלו אישור לחזור לבתיהם. יו"ר מועצת יש"ע: "השריפות הן תוצאה של הצתות מכוונות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/06/19 12:24 יד בסיון התשעט

השריפה ביצהר: התושבים חוזרים הביתה
שריפה באזור יצהר, צילום: הותר לשימוש

אש פרצה באזור יצהר, ככל הנראה מדובר בהצתה פלסטינית נוספת מכיוון הכפר עינאבוס. האש עולה במהירות לעבר שכונות תקומה, להבה ומצפה יצהר. צוות הכיבוי היישובי ומתנדבים עושים את דרכם למקום. האש חדרה לתוך שכונת מצפה יצהר. התושבים נאבקים באש. תושבי שכונות תקומה ומצפה יצהר נקראו לפנות את בתיהם

השריפה הזאת מתווספת לשירפות שפרצו אתמול בשומרון סמוך ליישובים אלון מורה ויצהר. השריפה צפונית לאלון מורה כילתה כבר אלפי דונמים של חקלאות ומרעה והיא מתקרבת לקו הבתים ביישוב. שעה לאחר מכן הושגה שליטה על מרבית האש והתושבים נקראו לחזור לבתיהם.

יו"ר מועצת יש"ע, חננאל דורני, אמר כי השרפות הן תוצאה של הצתה מכוונת: "בשבועות האחרונים אנחנו עדים לשריפות בסמוך ליישובים ישראליים באזור השומרון. כוחות הכיבוי עמלים כעת לכבות את השריפה המשתוללת בשעות אלו ביצהר. טרם הוברר האם מדובר בהצתה, אך כפי שעודכנו מאנשי כיבוי האש, ריבוי השריפות הן גם תוצאה של הצתות מכוונות, כפי שניתן ללמוד מההיסטוריה בגזרה". לדבריו, "ההצתות הללו נעשות בידי מחבלים אשר מבקשים להפר של שלוות יומם של תושבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן. יש להיאבק בכך בחורמה לפני שיתרחש אסון. אנחנו בקשר סדיר עם צה"ל, מכבי האש, משטרת ישראל וכלל כוחות הביטחון במרחב כדי לבחון את חומרת האירועים וכדי לראות כי יש פעילות נוקשה מול מחבלי האש. נדרוש לפעול בחומרה כדי למנוע את הישנות האירועים וכדי להחזיר את הסדר על כנו. מי ששורף את אדמת ארץ ישראל לא יכול לדרוש בה זכויות".

יוסי דגן במקום השריפה ביצהר

יוסי דגן במקום השריפה ביצהרצילום: רועי חדי

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן , אמר "לצערי נראה שטרור ההצתות התפשט מעוטף עזה לשומרון. אנחנו דורשים מכוחות הצבא השב"כ והמשטרה, להידרש לדבר הזה ללכוד את המציתים ואני קורא לבית המחוקקים להחמיר את הענישה על הצתה כך שהדבר הזה יהפוך ללא משתלם בשום צורה. אין דבר עצוב יותר מלראות את אדמתנו נשרפת. ואנחנו לא מתכוונים לעמוד מהצד ולהמשיך להביט בשנים של עבודה קשה בחקלאות ובכלל יורדות לטמיון".