אנטישמיות בארה"ב: "היטלר" תכנן טבח ביהודים בבית כנסת

צעיר בן 23 מקליפורניה כינה את עצמו בצ'ט באינטרנט "היטלר" - והצהיר שבכוונתו לרצוח מתפללים יהודים: הצעיר נעצר ובביתו אותר גם רובה סער

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/06/19 10:37 יד בסיון התשעט

אנטישמיות בארה"ב: "היטלר" תכנן טבח ביהודים בבית כנסת
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

אנטישמיות בעולם: על פי דיווחים בתקשורת האמריקאית, משטרת קליפורניה עצרה בחור בשם רוס פאקרה (23), לאחר שקיבלה מידע על כך שהוא איים לבצע טבח של מתפללים בבית כנסת. פארקה כינה את עצמו בצ'ט בשם "אדולף היטלר (((6 מיליון)))" והעלה תמונות של עצמו מחזיק כלי נשק. את המידע קיבלה משטרת קליפורניה מה-FBI, לאחר שנודע לבולשת על שורה של איומים שהשמיע פארקה בחדרי צ'ט במשחקים באינטרנט.

האיומים שלו כאמור כוונו נגד הקהילה היהודית ובהכרזה כי יבצע באמצעות רובה סער שיש לו שיבצע אירוע ירי המוני בבית כנסת ונגד גורמי אכיפת החוק. עם זאת, הוא לא פרסם התייחסות ספציפית על היכן או מתי הוא מתכוון לממש את איומיו.

פארקה נעצר והוגש נגדו כתב אישום בגין איומים, אחזקה בלתי חוקית של נשק ושיפור של רובה בניגוד לחוק. משטרת קונטרה קוסטה גם הוציאה נגדו צו חירום שמונע ממנו לרכוש כלי נשק נוספים. עד שייפתח משפטו, פארקה נותר במעצר במתקן כליאה במחוז. במשטרה המקומית מסרו כי למרות ריבוי הראיות לכאורה, אין בידיה מידע על כוונות ממשיות של החשוד להוציא את איומיו לפועל והיא פונה לציבור בבקשה לסיוע.