שליח טראמפ למזה"ת: "תומך בדברי השגריר פרידמן בנוגע לסיפוח שטחי יו"ש"

שגריר הממשל האמריקני, ג'ייסון גרינבלט, התייחס לדיון על החלת החוק הישראלי במפעל ההתיישבות: "תומך ברוח הדברים",והעריך כי מועד פרסום תכנית המאה יידחה עד לאחר הקמת הממשלה בישראל במהלך חודש נובמבר

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/06/19 18:55 יג בסיון התשעט

שליח טראמפ למזה"ת: "תומך בדברי השגריר פרידמן בנוגע לסיפוח שטחי יו"ש"
גרינבלט, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שליחו של נשיא ארה"ב למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, הביע הערב בכנס ג'רוזלם פוסט בניו יורק תמיכה בדברי שגריר ארצו בישראל, לפיהם לישראל יש זכות מלאה לספח חלק משטחי יהודה ושומרון.

"אני תומך ברוח הדברים", אמר והוסיף כי "ההכרה בירושלים היא צעד שמנהיגים קודמים שלנו הבטיחו בעבר ורק לנשיא טראמפ היה אומץ לעשות".

לדבריו, "בעסקת המאה, שני הצדדים יצטרכו לעשות ויתורים. ישראל היא דמוקרטיה והיא תחליט מה טוב עבורה, אי אפשר לכפות עליה הסכם. אני סומך על הממשלה שתעשה ניתוח של הוויתורים והאם הם שווים את זה, כדי לקבל יציבות ארוכת שנים".

באשר למועד פרסום התכנית, שנקבע תחילה לחודש יוני, אמר גרינבלט כי "אם לא היו מתקיימות עכשיו בחירות בישראל, תוכנית השלום הייתה מפורסמת כבר בקיץ. עוד לא קיבלנו החלטה עד מתי לדחות את הפרסום, אבל אני חושב שההיגיון הוא להמתין עד שתהיה ממשלה. בינתיים אנחנו לא מוכנים לשתף פרטים מתוך התוכנית, כיוון שמדובר בנושא מאוד רגיש".