שקד: "לא שוללת שום אפשרות שתיצור גוש ימני גדול"

השרה לשעבר, שעדיין לא החליטה האם ובאיזו מסגרת להתמודד בבחירות הקרובות: "כל האפשרויות פתוחות בנוגע לשאלה היכן אתמודד". על התנהלות המדינה ביהודה ושומרון אמרה: "ישראל צריכה ליישם את החוק הישראלי באזור C"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/06/19 18:38 יג בסיון התשעט

שקד: "לא שוללת שום אפשרות שתיצור גוש ימני גדול"
שקד בכנס ג'רוזלם פוסט, צילום: ללא קרדיט

שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, התייחסה הערב (א') בכנס הג'רוזלם פוסט בניו יורק לעתידה הפוליטי לקראת הבחירות הקרובות.

"כל האפשרויות פתוחות בנוגע לשאלה היכן אתמודד", אמרה והוסיפה כי "הבחירות האלה הן אתגר למחנה הימין. אני לא שוללת שום אפשרות שתיצור גוש ימני גדול".

שקד הצהירה כי על ישראל להתנגד בכל תוקף למהלכים פרו פלסטיניים: "לישראל אסור להסכים להקמת מדינה פלסטינית ממערב לירדן. מדינה כזו תסכן את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ותאיים על הנכסים האסטרטגיים של ישראל".

לא פוסלת שום חיבור. שקד עם בן בריתה הפוליטי בעבר, נפתלי בנט

לא פוסלת שום חיבור. שקד עם בן בריתה הפוליטי בעבר, נפתלי בנטצילום: פלאש 90

לדבריה: "יש פוטנציאל גדול בתחום הזה ולישראל יש הרבה מה לתרום לכל האזור. אבל לישראל אסור לעשות כל ויתור מדיני או ויתור על שטח. ישראל צריכה ליישם את החוק הישראלי באזור C". עוד היא אמרה כי מפגישה שקיימה עם שגריר ארה"ב בישראל היא התרשמה כי ממשל טראמפ לא דוגל בפתרונות שהיו מקובלים עד כה בממשלים קודמים: "ישנה הזדמנות אמיתית לשנות את המזרח התיכון לטובתנו. אסור לפספס את חלון ההזדמנות הנדיר שנוצר לנו לקביעת עובדות בשטח".

בנוגע למערכת המשפט אמרה כי "ישראל היא דמוקרטיה, לא אנרכיה. על ממשלת ישראל ואזרחיה לציית לפסיקת בית המשפט גם אם אינם מסכימים עמם, כמו גם לחוקי הכנסת. גם אני כשרת המשפטים ביקרתי לעתים קרובות את פסקי הדין".  

לצד זה ציינה כי פעלה "כדי למנות שופטים שמרנים - מיניתי שישה שופטים לביהמ"ש העליון ועוד 330 שופטים לכל הערכאות. היום השופט סולברג הוא לא קול בודד ויש שופטים שמרנים נוספים לצדו. בכנסת הבאה, עלינו לחוקק את חוק יסוד החקיקה, הכולל גם את 'פסקת ההתגברות'. מערכת המשפט צריכה להבין שחוק יסוד החקיקה יחזק את אמון הציבור במערכת ומוטב שהיא תתמוך בכך".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן