חשד להצתות: צפו בשרפות המשתוללת בשומרון

השריפה באלון, שעל פי החשד מקורה בהצתה, כילתה עשרות דונמים של שטחי חקלאות ומרעה ומתקרבת לקו הבתים ביישוב. במקביל דווח על שריפה נוספת סמוך ליצהר

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/06/19 15:58 יג בסיון התשעט

חשד להצתות: צפו בשרפות המשתוללת בשומרון
השריפה בשומרון, צילום: צוות כיבוי יצהר

שתי שריפות פרצו היום (א') בשומרון סמוך ליישובים אלון מורה ויצהר. צוותי כיבוי מנסים להשתלט על מקור הבערה. חשד כי מדובר בהצתות.

השריפה צפונית לאלון מורה כילתה כבר אלפי דונמים של חקלאות ומרעה והיא מתקרבת לקו הבתים ביישוב.

השריפה באלון מורה:

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן , אמר "לצערי נראה שטרור ההצתות התפשט מעוטף עזה לשומרון. אנחנו דורשים מכוחות הצבא השב"כ והמשטרה, להידרש לדבר הזה ללכוד את המציתים ואני קורא לבית המחוקקים להחמיר את הענישה על הצתה כך שהדבר הזה יהפוך ללא משתלם בשום צורה. אין דבר עצוב יותר מלראות את אדמתנו נשרפת. ואנחנו לא מתכוונים לעמוד מהצד ולהמשיך להביט בשנים של עבודה קשה בחקלאות ובכלל יורדות לטמיון".

לדבריו: "לא נסכים שהשומרון יהפוך לעוטף עזה 2. הדרישה היא להקים יחידה מיוחדת שתעסוק בלכידת  מחבלי ההצתות, כפי שידעו להקים יחידה שעוסקת באירועי תג מחיר המדינה יכולה וחייבת להקים יחידה כזו לפני שלא תישאר אדמה לא חרוכה ביו"ש"

במקביל לאירוע זה, דווח על שריפה נוספת סמוך ליישוב יצהר, שם פעל צוות כבאית יצהר ומתנדבים מהיישוב כדי לכבות את האש. לעזרתם הצטרף מטוס כיבוי. שריפה נוספת השתוללה בשעות הערב דרום מערבית לישוב למעלה שומרון. כוחות כיבוי הצליחו בתוך זמן קצר להשתלט עליה.

השריפה סמוך ליצהר:

השריפה סמוך למעלה שומרון

השריפה סמוך למעלה שומרוןצילום: באדיבות המצלם