הרב פרץ בכנס תלמידי מכינות: "אנחנו במאבק על הזהות ונלחמים את מלחמות השם"

יו"ר איחוד מפלגות הימין השתתף לצד רבנים נוספים בכנס בנושא זהות יהודית במדינה ואמר: "אנחנו לא מסתגרים בבתים שלנו, אלא עושים הרבה דברים שיש בהם מאבק". הרב אבינר: "מי שכותב על הקיר אבא ואמא זה משפחה ומורידים לו את זה. מעולה! סימן שזה עובד"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 14/06/19 12:00 יא בסיון התשעט

הרב פרץ בכנס תלמידי מכינות: "אנחנו במאבק על הזהות ונלחמים את מלחמות השם"
הרב פרץ נואם בפני התלמידים, צילום: רוח ישראלית

יו"ר איחוד מפלגות הימין, הרב רפי פרץ, השתתף אתמול (ה') בכנס, בהשתתפות מאות תלמידי מכינות ברחבי הארץ בירושלים, שעסק בנושא הזהות היהודית של מדינת ישראל ופירט את האתגרים העומדים בפניו כאיש ציבור.

"אנחנו במאבק", אמר הרב פרץ בכנס של ארגון 'רוח ישראלית', "המאבק היום על הזהות, על הטהרה, על הקדושה הפנימית שלנו, ויש לנו הרבה משימות, אנחנו לא מסתגרים בבתים שלנו, אנחנו יוצאים לרחוב הישראלי, הולכים לצבא, הולכים לאוניברסיטה, הולכים לערים, עושים הרבה דברים שיש בהם הרבה מאוד מאבק".

לדבריו, "אנחנו נלחמים את מלחמות ה', וכשאנחנו פותחים את ארון הקודש אנחנו צריכים לזכור שאנחנו נלחמים, יפוצו אויביך וינסו משנאיך כי אנחנו נלחם, אם נלחם נצליח להתמודד עם אלו שרוצים ששם ה' לא יופיע בעולם, שהטוב, היושר, הצדק הברכה, כל הטוב שאנחנו מכירים, יש מי שנלחם כל הזמן שזה לא יופיע, ויש מי שילחם כל הזמן שזה כן יופיע, וזה צו שביצירה שלנו, במדבר, אנחנו מקבלים אותו, ואיתו אנחנו צריכים להתקדם".

באי הכנס

באי הכנסצילום: רוח ישראלית

בכינוס השתתפו גם רב העיר ירושלים הרב אריה שטרן, ראש ישיבת עטרת ירושלים הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת רמת גן הרב יהושע שפירא ודוברים נוספים. הרב שטרן אמר כי "אם יש אתגר חשוב בתקופה שלנו, מה שנקרא פה רוח ישראלית, תרבות ישראלית, זו הזהות היהודית של מדינת ישראל". הרב שפירא הוסיף כי "תלמידי המכינות הם 'סיירת' האמורה שמובילים את המאבק נגד פגעי האינטרנט הנמצאים היום בכיס של כל אחד ואחד. כל אחד נמצא בעומק שטח האויב, כל אחד אלי כהן, לבד, בתוך צמרת מדינת אויב, איפה אתם?".

בהמשך אמר כי "זו רק דוגמא של שלל שאלות, חמורות, מזעזעות, מטלטלות שעומדות על הפרק. אם אתם רוצים להציב היום שלט בירושלים שאבא ואמא שווה משפחה, זה לא הולך, אסור לך להיות עם אומץ, נורמלי, זה שלט שלא יקום, כל העיר דגלים של גאווה, אבל שלט כזה אסור. הוא פוגעני. אסור".

הרב אבינר בכנס

הרב אבינר בכנסצילום: רוח ישראלית

הרב אבינר שוחח עם התלמידים חשיבות "חיזוק המשפחה והנורמליות. יש לדבר ולחזור על זה בלי סוף מי שכותב על הקיר אבא ואמא זה משפחה ומורידים לו את זה. מעולה! סימן שזה עובד. למלא את כל הקירות, לחלק פלירים, לדבר, ברדיו, יש תוכניות עם מאזינים, כל הזמן לדבר על, משפחה זה אבא ואמא". עוד סיפר על סירובו לענות באמצעי התקשורת "לשאלות מדוע רק אבא ואמא זה משפחה. מכיוון שזה דבר המובן מאליו שבכלל אין עליו שאלה".

אריאל כהן, ממייסדי הארגון וממארגני יום העיון אמר בסיומו כי "לאור הניסיון להפוך את המשפחה למוסד מיושן ולא רלוונטי, ראינו לנכון לערוך יום עיון דווקא בנושא הערך הגדול של מוסד המשפחה והצורך לחזק אותו ולדבוק בו דווקא בצורתו היהודית הטבעית והבריאה. הערכים עליהם מושתתת המשפחה בעם ישראל לאורך כל הדורות הם ערכי נצח, והם רלוונטיים ומשמעותיים כיום יותר מתמיד, ואנחנו צריכים לשאת אותם בגאון".