אילת: עורבים תוקפים בני אדם

זן מיוחד של עורבים שהתרבה לאחרונה בעיר הדרומית תוקף עוברי אורח ברחובות. תושבי העיר אומרים: "אנחנו חיים בחשש מתקיפות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/06/19 15:03 י בסיון התשעט

אילת: עורבים תוקפים בני אדם
התושבים מפחדים מהעופות, צילום: shutterstock

עורב מזן הודי, עורב שמרבה לתקוף ולרודף אחר עופות מקומיים, תוקף לאחרונה תושבים בעיר אילת. בשנה החולפת הורגשה עלייה חדה במספר התקיפות, ונמנו מאות מקרים באילת של תקיפת תושבים, ילדים ומבוגרים, על ידי עורבים. חלק מהתושבים הותקפו בחצר ביתם וחלקם בגני שעשועים. 

בעיריית אילת מודעים לתופעה, ומנסים לטפל בה בעיקר בעונת הקינון. הטיפול מתבצע באמצעות היחידה האזורית לאיכות הסביבה והמרכז הבינלאומי לצפרות בעיר, והוא כולל ‏הצבת מלכודות והורדת קיני עורבים מהעצים באמצעות מנוף. בעבר נבחנה האפשרות למגר את העורבים בהדברה, כולל בחינה של חומר הדברה מסוים על ידי משרד החקלאות ‏והמשרד להגנת הסביבה. ‏
  
אחת מתושבת העיר הותקפה שלוש פעמים בכמה דקות. "פשוט עברתי ברחוב והעורב הפתיע אותי מאחור ותפס לי את השערות", סיפרה. "זה כאב מאוד, מאז אני מסתובבת בחשש גדול בעיר. אני מאוד אוהבת בעלי חיים ואפילו צללתי עם כרישים, אבל העורבים ממש אגרסיביים וזה מלחיץ להסתובב בעיר. מאז כשאני מסתובבת בעיר אני מביטה למעלה לראות מאיפה תבוא ההתקפה הבאה".
 
העורב ההודי הוא מין פולש ומזיק, שאינו טבעי בסביבתנו, לכן פועלת עיריית אילת כל העת למגר את התופעה על ידי הורדת קנים מצמרות עצים, שימון ביצים והצבת מלכודות. עם זאת, פעולות אלה אינן מספיקות. בהיעדר היכולת להשתמש בירי מבוקר, המין הפולש והמזיק רק הולך ומתרבה.
 
בשנת 2014 היו באילת 250 עורבים וכיום ישנם למעלה מ-1,000 והעירייה פעלה למגר את התופעה. אולם בשנת 2014 התקבלה הוראה להפסיק את הירי המבוקר. אזזו הסיבה שבהובלת ראש עיריית אילת - מאיר יצחק הלוי פעלו הצוותים מול משרדי הממשלה להחזיר את הירי המבוקר אולם עד כה ללא הצלחה. לאחרונה עדכן משרד המשפטים כי לא די בנוהל, וכי יש לפעול לחקיקה על כן בכוונת העירייה לפנות לבג"ץ בעניין המטריד.