הרב בני לאו: "כשסיפרו לי שאחי הומו, הרגשתי כאילו מישהו דחף לי בלוק לפרצוף"

הרב לאו שוחח עם עובדי חברת אינטל על היחס שיש לחברה להעניק לקהילת הלהט"ב ושיתף את הנוכחים בתגובתו הראשונה כששמע שאחיו יצא מהארון: "אמרתי שאין דבר כזה. בטח לא במשפחה שלי ובטח לא אח שלי". צפו בדברים

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/06/19 09:20 י בסיון התשעט

הרב בני לאו: "כשסיפרו לי שאחי הומו, הרגשתי כאילו מישהו דחף לי בלוק לפרצוף"
הרב לאו, צילום: אביגיל פיפרנו

מי שנחשב לפורץ דרך ביחס החברה הדתית לקהילת הלהט"ב, הרב בני לאו, התייחס הבוקר (ה') לשיחה שהעביר בנושא לעובדי חברת אינטל ירושלים.

תחילה הוא סיפר על הפעם הראשונה ששמע כי אחיו הוא הומוסקסואל: "הייתי רב שנה ראשונה בקיבוץ סעד ואמא שלי ביקשה שאגיע לירושלים".

לדבריו, כשאמי סיפרה לי שאחי הומו, הרגשתי כאילו מישהו דחף לי בלוק לפרצוף. חזרתי לקיבוץ, נעלתי את זה בפנים ופשוט לא הגבתי. אמרתי שאין דבר כזה. בטח לא במשפחה שלי ובטח לא אח שלי".

בדף הפייסבוק שלו כתב הרב לאו על המפגש: "ביקשתי מכל מי שמגיב להציג את שמו ולומר אם הוא מכיר באופן אישי מישהו או מישהי מהקהילה הגאה. חלק משמעותי משואלי השאלות (מן הצד הדתי והחרדי) אמרו במענה שהם לא פגשו מעולם מישהו שיצא מהארון".

לדבריו, "זה בעיני חלק עיקרי של הסיפור. לא באתי להקליל את הסיפור, לא באתי להתיר איסורים או למחוק פסוקים, לא באתי לומר שהמפגש בין התורה לבין אחי שיצא מהארון זורם חלק. אבל כשאתה מכיר במבט עין קרוב מישהו או מישהי אתה מפסיק לצטט פסוקים "על אוטומט". אתה משתהה, אתה מתלבט, אתה נבוך"