'מחאת השבת' ברמת גן: חרדים ודתיים מפגינים יחד

עצרת מחאה ברמת גן, בשיתוף פעולה חרדי ודתי-לאומי בעקבות תכניתו של ראש העיר, כרמל שאמה-הכהן, לקדם תחבורה ציבורית בשבת בעיר, ובעקבות דברים שכתב סגן ראש העיר נגד חסידי חב"ד

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/06/19 20:15 ח בסיון התשעט

'מחאת השבת' ברמת גן: חרדים ודתיים מפגינים יחד
כרמל שאמה-הכהן, ראש עיריית רמת גן, צילום: פלאש 90

מחאה על שמירת השבת ברמת גן. בעצרת שמתקיימת הערב (ג') בכיכר רמב"ם בעיר, בעקבות תכניתו של ראש העירייה, כרמל שאמה-הכהן, לקדם תחבורה ציבורית בעיר בשבת. בעצרת צפויים לנאום רבנים מהמגזר הדתי-לאומי ומהמגזר החרדי יחד, ביניהם הרב יעקב אריאל, רב העיר רמת גן, הרב זמיר כהן והמקובל הרב יצחק בצרי.

תכניתו של שאמה-הכהן לתחבורה ציבורית בעיר היא רק חלק, בעיני המארגנים, מהתכנית להפוך את רמת גן לחילונית יותר, ולפגוע בצביון הדתי בעיר ובסטטוס-קוו בין דתיים לחילוניים. כדוגמה הם מביאים את פתיחתה של מסעדת פירות ים בעיר לאחרונה, את קיום מצעד הגאווה בשבוע שעבר והקצאת תקציבים לקהילה הגאה מכספי העירייה, סירוב של העירייה לתקצב בית כנסת וקיום מסיבת טראנס בשבת.

מודעת העצרת, הערב

מודעת העצרת, הערבצילום: ללא

הקש ששבר את גב הגמל, מבחינת המארגנים, היה פוסט שפרסם סגן ראש העיר רמת גן, רועי ברזילי, בפייסבוק, בעקבות פעילות של חסידי חב"ד עם ילדים ברחובות העיר. לפוסט צירף ברזילי וידאו מפעילות החסידים, וכתב כי "ככה נראית מיסיונריות יהודית במלוא הדרתה וגסותה, חסרת מעצורים ועכבות. האם זו היהדות שאותה ביקשנו? יהדות שמתמרנת, משחדת ומשחיתה את תום ילדינו?". ברזילי אף קרא לתושבים לדווח לו אם הם נתקלים בפעילות דומה של חב"ד בעיר.

מנגד לעצרת המחאה, מתקיימת הפגנת תמיכה בראש העיר ובקידום התחבורה הציבורית בשבת. 

הפגנת הנגד של הציבור החילוני בעיר

הפגנת הנגד של הציבור החילוני בעירצילום: צילום מסך