פורום נכי צהל בדרישה: "לבטל את הופעת הזמר המסית נגד ישראל"

כחמישים חברי 'פורום נכי צה"ל למען ביטחון ישראל' פנו בדרישה לראש עיריית חיפה עינת קליש-רותם ולשרת התרבות מירי רגב, לבטל הופעה של הזמר תאמר נאפר, המעביר מסרים אנטי ישראלים, באולם הממומן על ידי העירייה

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/06/19 13:32 ז בסיון התשעט

פורום נכי צהל בדרישה: "לבטל את הופעת הזמר המסית נגד ישראל"
ראש עיריית חיפה, עינת קליש-רותם, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

מעל ל-50 נכי צה"ל, החברים ב'פורום נכי צה"ל למען ביטחון ישראל', המלווה על ידי תנועת "אם תרצו", פנו הבוקר (ב') לראש עיריית חיפה עינת קאליש רותם, ולשרת התרבות מירי רגב, בדרישה לבטל את הופעתו של הזמר תאמר נאפר באולם השייך וממומן על ידי עיריית חיפה. במכתבם כתבו נכי צה"ל: "תאמר נפאר הוא זמר קיצוני, לאומני ומסית הידוע במסרים האנטי-ציוניים והאנטי-ישראלים שלו. לפני פחות מחודשיים תועד נפאר במהלך הופעה בארצות הברית אומר "אני לא יכול להיות אנטישמי לבד, בואו ננסה יחד".

;

בעקבות הדברים פרסם בכיר באוניברסיטה, פרופ' קווין גוסקיויץ, הודעת גינוי רשמית לאירוע, ובהמשך חבר הקונגרס המקומי דרש לפתוח בחקירה בנושא. ב'פורום נכי צה"ל למען ביטחון ישראל' אומרים הבוקר כי "על פי המידע שהגיע לידנו הפסטיבל ממומן על ידי עיריית חיפה. מימון בתקציב עירוני של זמר שמסריו העיקרים הם שנאה, בדלנות ואנטישמיות היא יריקה בציבור תושבי העיר חיפה. במקום שעיריית חיפה יקדמו מסרים של פיוס, דו-קיום, והבנה, בחרתם להזמין לפסטיבל להקה שמקדמת שיח של שנאה, הסתה, קריאות להשתמטות וסרבנות, כינוי מדינת ישראל כ"נאצית" ותמיכה בתנועת החרם, דבר שנגדו מן הסתם יש קונצנזוס בקרב תושבי העיר ונציגי התושבים במועצת העיר."

לירן ברוך, יו"ר פורום נכי צה"ל למען ביטחון ישראל המלווה על ידי תנועת "אם תרצו", לוחם בצנחנים שאיבד את עינו במחנה קלנדיה בשנת 2002 הדגיש: "אנו סמוכים ובטוחים שבמידה והדבר חשוב ישנם להקות דוברות ערבית אשר מאמינות בשותפות גורל עם מדינת ישראל ואזרחיה ובמידת הצורך נשמח לעזור במציאת להקה שכזו. אנו דורשים שהופעתו של זמר קיצוני זה תבוטל לאלתר".

ח"כ אריאל קלנר (ליכוד) פנה גם הוא לראש עיריית חיפה בדרישה לבטל את האירוע: "מתן במה לתמאר נאפר ולגורמי קיצון והסתה הדומים לו, יוביל לליבוי הסתה ושנאה", כתב קלנר. "עמדתי כי תרבות ערבית ותרבות בכלל חשובה מאוד, אבל אין זה המקרה כאן, במקרה הנ"ל זו לא תרבות אלא פוליטיקה של שנאה והסתה. אציין שבית הגפן חוזר ושונה בדרך ההסתה והשנאה דרך כנסים של רגא זעתרה, סירוב מתמשך להניף דגל ישראל למרות החוק המחייב, הצגה של מחבל שחוסל על ידי ישראל וכן, הרצאה של פעיל החרם רמי יונס".

"אני קורא לכם שלא לממן אירוע זה. אל לנו להשתתף בתקצוב אירועים המופנים כנגד מדינת ישראל ואזרחיה, תתכבד הרשות הפלסטינית ותנועת החרם ויממנו אירועים מסוג זה."