משרד הבריאות אוסר על מתן חיסונים הומאופתיים

כחלק מהמאבק במתנגדי החיסונים, משרד הבריאות אוסר על רוקחים להכין חיסונים הומאופתיים ומזהיר מרופאים הממליצים עליהם. האזהרה יוצאת גם על רקע התפשטות חסרת תקדים בחומרתה של מגפת החצבת בישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/06/19 19:06 ג בסיון התשעט

משרד הבריאות אוסר על מתן חיסונים הומאופתיים
חיסון. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

משרד הבריאות אוסר על רוקחים להכין חיסונים הומאופתיים ומזהיר מרופאים הממליצים עליהם. האיסור נובע גם מהתפשטות מגפת החצבת, וגם כחלק מהמאבק במתנגדי החיסונים. המטרה של האיסור: התמודדות עם תופעת אי חיסון ילדים. כך מתפרסם ב "ישראל היום" .

משרד הבריאות הוציא אזהרה חדשה לכל הרוקחים בישראל, האוסרת באופן גורף על הכנת חיסונים מדוללים (הומואופתיים). האזהרה החדשה הוצאה כחלק מהמאבק של משרד הבריאות ברופאים שמייעצים להורים שלא להתחסן, ובעקבות תלונה שהועברה למשרד הבריאות על רוקחים ורופאים המעורבים בהכנה של חיסונים מדוללים במסגרת פעילות של מתנגדי החיסונים בארץ. חיסונים מדוללים מסוכנים אלה ניתנים בהמלצת קומץ רופאים,  במקום חיסון או לעיתים בזמן מחלה מידבקת שחלה בה מי שלא קיבל חיסון. 

האזהרה יוצאת גם על רקע התפשטות של מגפת החצבת בישראל, שהיא מזה עשרות שנים המגיפה החמורה ביותר בארץ של מחלה מידבקת קשה ומסכנת חיים שניתנת למניעה על ידי חיסון. על פי נתוני משרד הבריאות, בשנה האחרונה חלו כבר מספר שיא של 4,242 ישראלים.