סכנות הקיץ: אל תגידו - לי זה לא יקרה

שלומציון לקס, עוד לא הייתה בת 4 כשטבעה למוות בכנרת. יצחק לקס, אביה של שלומציון קורא לכל ההורים: "תגזימו בשמירה על הילדים שלכם ולא תחיו כמונו"

חדשות כיפה יצחק לקס 06/06/19 15:22 ג בסיון התשעט

סכנות הקיץ: אל תגידו - לי זה לא יקרה
אל תגידו "לי זה לא יקרה", צילום: פלאש 90, גילי יערי

אולי אני קצת מגזים, אבל בנושא הזה כדאי להגזים. שמי יצחק לקס בן 37 אבא לחמש בנות ובן, לפני שנה פחות שבוע קרה לנו הנורא מכל, שלומציון בת ה-4, טבעה בכנרת. בשני רגעים חרב עלינו עולמנו.

בכדי שתבינו מה הכוונה במשפט הנ"ל אשתף אתכם בתחושה אחת שתסביר זאת. מאותו יום בכל רגע או אירוע הכי הכי שמח שיש לנו, אנחנו חווים את החוסר שלה. זה אומר שלעולם לא נהיה שמחים לגמרי. שאין מציאות בה "נשכח". ב"ה אין לכם מושג איך אפשר לחיות בתחושה הזו. אבל לא באתי לגרום לכם צער או מועקה בערב חג, רציתי לדבר אתכם על הילדים שלכם.

לאחר המוות של שלומציון, היה לנו סיוט להיכנס למים או לבריכה וכנראה שאנחנו לא נכנס או נתקרב לכנרת מבחירה. אבל ברוך ה' לאט לאט אנו עושים סוג של התפייסות עם בריכות וכדומה.

שלומציון לקס ז"ל

שלומציון לקס ז"לצילום: באדיבות המשפחה

ביום שישי האחרון הלכתי לבריכה בישוב. נכנסתי לבריכה ואחרי שלוש דקות לא יכולתי לסבול ויצאתי. עליתי לגדה וקראתי למציל והראתי לו על ילד בן ארבע או חמש שנתלה על אחיו בן החמש עשרה כאשר אחיו מנסה ל"הרגיל" אותו למים והילד מידי פעם מחליק כולו למים. הראתי לו אבא עם שני ילדים עד גיל חמש בתוך המים כאשר כל אחד מהם מושך לכיון אחר. והמציל אכן הוציא אותם מהמים. 

אולי אני קצת מגזים כי אני רגיש מאוד, אבל בנושא הזה כאמור, כדאי להגזים. לא הייתם רוצים להיות בנעלים שלי. אל תגידו "אי אפשר לחיות כך. לדאוג כל הזמן", כי לחיות כמו שאני ואשתי ומשפחתי חיים, לא כדאי לכם לחיות. תגזימו בשמירה על הילדים שלכם ולא תחיו כמונו.

בבקשה בבקשה, אבא ואמא, אח ואחות, שנה שעברה קיפחו כ-50 ילדים את חייהם בטביעה, אל תגידו לי זה לא יקרה, תזהרו מאוד מאוד, זה שווה את החיים של הילדים שלכם ושלכם.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן