בג"ץ דחה את עתירת חזון: שלטי "אבא ואמא=משפחה" יוסרו מרחבי ירושלים

בתנועת חזון תקפו את החלטת עיריית ירושלים להסיר השלטים בטענה שהם פוגעים ברגשות הציבור: "אפילו בבירת העם היהודי, אי אפשר לומר את האמת הפשוטה על משפחה נורמלית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/06/19 10:50 ב בסיון התשעט

בג"ץ דחה את עתירת חזון: שלטי "אבא ואמא=משפחה" יוסרו מרחבי ירושלים
השלטים האסורים, צילום: שלמה כהן

בג"ץ דחה הבוקר (ד') את עתירת תנועת חזון, נגד החלטת עיריית ירושלים להסיר את שלטי הפרסום שהציבו ברחבי הבירה, עליהם כתוב: "אבא ואמא=משפחה.האומץ להיות נורמל".

הדרישה להסרת השלטים, שנתלו במהלך אתמול במסגרת קמפיין של התנועה, עלתה מצדה של הממונה בעירייה על שלטי חוצות שפנתה לחברת הפרסום. לדבריה, מדובר בפגיעה ברגשות הציבור.

בחברת הפרסום ביקשו להשהות את העניין, אך נענו בסירוב וכתוצאה מכך פנו לבית המשפט וזה הורה לעצור לפי שעה את הסרת השלטים עד שהיועץ המשפטי של העירייה ישיב לעתירה. בחזון טענו כי "בימים האחרונים סרבה העירייה להסיר מרחבי העיר את דגלי הלהט"ב ודחתה את בקשת רב העיר הרב שטרן אשר ביקש את ההסרה מטעמים של פגיעה בציבור ובתושבי העיר".

התגובה בקריקטורה

התגובה בקריקטורהצילום: אור רייכרט

בתגובה להחלטת העירייה בנוגע לשלטים שהציבו הם אמרו כי "בעקבות הטרור הלהט"בי הידרדרנו למציאות בלתי נתפסת, בה בבירת העם היהודי, אי אפשר לומר את האמת הפשוטה כי אבא ואמא זוהי משפחה נורמלית. זאת בשעה שהעיר כולה מוצפת בדגלי גאווה. אנו קוראים לראש העיר משה ליאון להתערב ולנהוג בשפיות".

מעיריית ירושלים נמסר כי "עיריית ירושלים פועלת על פי ייעוץ משפטי שהתקבל ועל פי חוות משפטית. לאור האמור,  הוחלט להסיר את השלטים המדוברים".