יום השתלמות לראשי ישיבות ואולפנות - בקהילה נוצרית

המנהלים הוזמנו לסיור בקהילה הנוצרית 'בית אל' בזיכרון יעקב, אך ראשי מוסדות שונים בחרו להיעדר מיום העיון. משרד החינוך: "מדובר בפעילות שהוגדרה כבחירה בלבד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/06/19 16:41 א בסיון התשעט

יום השתלמות לראשי ישיבות ואולפנות - בקהילה נוצרית
הברית החדשה, צילום: shutterstock

משרד החינוך הזמין ראשי אולפנות וישיבות ליום השתלמות בקהילה הנוצרית, 'בית אל' בזיכרון יעקב. בהזמנה ליום העיון, אשר יצאה מטעם רכזת הפיתוח הדתי למנהלים וראשי מוסדות חינוך בחמ"ד, הוזמנו המשתתפים להרצאה על הקהילה הנוצרית, ולסיור למידה בבית הספר הטכנולוגי של קהילת 'בית-אל', בהדרכתו של מנהל בית הספר.

בעקבות ההזמנה החריגה מטעם משרד החינוך, פנו ראשי מוסדות לרב צפניה דרורי, ראש ישיבת קרית שמונה ומבכירי הרבנים במגזר, בשאלה האם מותר להשתתף ביום העיון. "קיבלתי הזמנה ליום השתלמות של משרד החינוך בקהילת בית אל זכרון יעקב", כתב הרב בתשובתו. "הופתעתי מקביעת הכינוס במרכז הנוצרי של אמה ברגר. אמנם המיוחד בדבריה הוא שהעובדה שקמה מדינת ישראל והינה מתגשמת הבטחת ה' הרי זה אומר שהבטחת ה' התגלתה בתקומת מדינתנו, ובזאת כולנו מאמינים! ההבדל שבין מה שאנו מאמינים לבינם – שהם מאמינים שאלוהיותו של ישו מתגלה בתקומת ישראל וזאת הוכחה לצדקת הנצרות והרי זו הכפירה הברורה ביותר באלוקי ישראל". קובע הרב.

הרב צפניה דרורי

הרב צפניה דרוריצילום: יונתן זינדל/פלאש 90

בנוסף, אסר הרב על השתתפות של משרד החינוך ביום עיון עם הקהילה: "הנצרות כופרת בתורה כולה ובחובת קיום מצוותיה ומבחינה זו לא השתנתה במאומה. כל כינוס של החינוך בישראל רק מאמץ דרך זו ומבלבל לבבות רכים ופשוטים והופכם לקרבן של המיסיון הנוצרי. לפיכך אסור למשרד החינוך להשתתף בפעולות לעידוד הכרת הנצרות ומוסדותיה", קבע. בעקבות פסיקת הרב, ראשי מוסדות שונים נעדרו מיום העיון.

ממשרד החינוך נמסר: "מבדיקה שנערכה בנושא עולה, כי מדובר בפעילות שהוגדרה כבחירה בלבד למי שמעוניין. מכל מקום הפעילות עסקה אך ורק בתרומה של העדה הנוצרית בישראל לחברה הישראלית. היא לא יועדה ולא עסקה בנושאים בעלי זיקה דתית"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן