המניין מאיסטנבול: לראשונה - בתי כנסת בשדה התעופה בטורקיה

שני חדרי תפילה יהודיים נחנכו בשדה התעופה הבינלאומי החדש ליד איסטנבול, הנחשב לגדול ביותר בעולם: "מחמם את הלב שגם באיסטנבול כל יהודי שרוצה יכול להניח תפילין ולהתפלל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/06/19 09:29 כט באייר התשעט

המניין מאיסטנבול: לראשונה - בתי כנסת בשדה התעופה בטורקיה
חדרי תפילה בנמל התעופה החדש באיסטנבול | אילוסטרציה, צילום: shutterstock

חברת "טורקיס איירליינס" עומדת מאחורי היוזמה, ושדה התעופה החדש באיסטנבול חנך שני חדרי תפילה מיוחדים ליהודים בשדה התעופה הגדול ביותר בעולם. חברת התעופה תפעיל עשרות טיסות שבועיות מהארץ.

חדרי התפילה ממוקמים בשניים מהלאונג'ים בשדה, וישנה כוונה בהמשך להקים חדרי תפילה יהודיים גם בשדה הכללי. בשדה התעופה הקודם, על שם אתאתורכ, לא היה בית כנסת, כך שמדובר בחידוש.

הרב מנדי חיטריק, שליח חב"ד ורב הקהילה האשכנזית בטורקיה מזה 20 שנה הגיה על חדרי התפילה ואמר: "טורקיש מפעילה עשרות טיסות שבועיות מהארץ", הוסיף. "יש יותר טיסות של טורקיש מתל אביב לאיסטנבול, מאשר מאיסטנבול ללונדון, והיא מספקת בין 600 ל-5,000 מנות כשרות ביום, מתוך אוכל כשר למהדרין בהשגחת הרבנות הראשית בטורקיה ובאחריותי".

נשיא טורקיה ארדואן מטיף לישראל

לא יוכל להשלים מניין | נשיא טורקיה, ארדואןצילום: shutterstock

הרב חיטריק תיאר את המקום כ"קטן אבל נחמד. מחמם את הלב שגם באיסטנבול כל יהודי שרוצה יכול להניח תפילין ולהתפלל. השלטונות בטורקיה לא מתערבים. בתי הכנסת באיסטנבול פעילים כבר מעל אלפיים שנה. הקהילה היהודית ברוך ה' פעילה ומשגשגת, וגם בתי הכנסת פעילים".