הרב דרוקמן לכיפה: "נתניהו מנסה לעשות הפרד ומשול בין הרב פרץ לסמוטריץ"

הרב דרוקמן, מנהיג הציונות הדתית, אומר לחדשות כיפה כי הרב פרץ צריך להתנות את כניסתו לממשלה במינוי של סמוטריץ' לשר המשפטים: "למה לקפח את הציונות הדתית?"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 02/06/19 20:51 כח באייר התשעט

הרב דרוקמן לכיפה: "נתניהו מנסה לעשות הפרד ומשול בין הרב פרץ לסמוטריץ"
הרב דרוקמן, צילום: כיפה

לאחר פיטוריהם של נפתלי בנט ואיילת שקד מהממשלה, נתניהו טרם מינה שרים חדשים לתפקיד. הרב חיים דרקומן, ראש ישיבת אור עציון, מסביר לחדשות כיפה מדוע הרב פרץ צריך להתנות את כניסתו לממשלת נתניהו במינוי של ח"כ סמוטריץ' למשרד המשפטים. 

"בשום אופן לא!", כך ענה הרב דרוקמן לשאלה האם הרב פרץ צריך להיכנס לממשלה של נתניהו ללא סמוטריץ כשר המשפטים. "זה צריך להיות תנאי של הרב פרץ לכניסה לממשלה- מה פתאום אחד ולא השני? תוהה הרב דרוקמן. 

הרב דרוקמן הוסיף: "הם הנציגים של הציונות הדתית בכנסת, והם צריכים לבוא במקום בנט ושקד". הרב תוקף את ההתנהלות של ראש הממשלה מול הציונות הדתית ומנהיגה: "למה לקפח את הציונות הדתית? נתניהו מנסה לעשות הפרד ומשול בין הרב רפי לסמוטריץ'".

הרב דרוקמן סירב לומר אם הרב פרץ התייעץ איתו על כך, אך גורמים במפלגה טוענים כי הרב פרץ התחייב בפני הרב דרוקמן שזה או שהוא וסמוטריץ' נכנסים ביחד לממשלה או אף אחד מהם לא יחבור לממשלה הזמנית של נתניהו. 

השאלה שנותרה בעיינה היא במידה נתניהו ייתן לסמוטריץ' משרד אחר, כמו משרד התחבורה. האם הם יסכימו להיכנס לממשלה או שמה רק תיק המשפטים עומד על הפרק? 

מוקדם יותר היום (א') הציע נתניהו לשר לוין לקבל לידיו את תפקיד שר המשפטים, אך לוין סירב: "לא אתפנה לתפקיד זמני", הסביר לוין את סירובו.