התנאי של פייגלין לחיבור עם שקד ובנט: התמודדות בפריימריז פתוחים

יו"ר זהות ציין כי פגישתו עם יו"ר הימין החדש "היתה ארוכה וחיובית ובהחלט נראה כי יש בסיס להמשך בדיקת האפשרות לשיתוף פעולה בבחירות הקרובות". עם זאת קבע באיזו דרך יסכים לחיבור פוליטי זה, שספק אם יתקבלו בצד השני

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 02/06/19 08:11 כח באייר התשעט

התנאי של פייגלין לחיבור עם שקד ובנט: התמודדות בפריימריז פתוחים
ירוצו יחד? | נפתלי בנט ומשה פייגלין, צילום: פלאש 90, תומר נויברג

משה פייגלין, לא שולל חיבור עם נפתלי בנט בתנאי שיעמידו את עצמם לבחירה. כך הצהיר אמש (ש') יו"ר מפלגת זהות לאור הדיווחים אודות בחינת האפשרות לריצה משותפת שלו עם מפלגות הימין.

"אנו מבקשים מכולכם לא להתרגש מגל השמועות והדיסאינפורמציה שילווה אותנו עד ליום הבחירות. 
אנא, האמינו אך ורק לפרסומים רשמיים של המפלגה ונציגיה", אמר פייגלין.

לדבריו, אכן התקיימה פגישה ביני לבין נפתלי בנט. הפגישה היתה ארוכה וחיובית ובהחלט נראה כי יש בסיס להמשך בדיקת האפשרות לשיתוף פעולה בבחירות הקרובות. לאחר ההפסד בבחירות ולאור הפקת הלקחים המעמיקה שקיימנו חשוב לנו להדגיש כי מפלגת זהות אכן פתוחה לחיבורים פוליטיים, אך חיבורים אלו ייעשו רק עם מפלגות אשר חולקות עמנו את אותם ערכים ואשר יש לנו מכנה משותף מספק עימן. השלם צריך להיות גדול מסכום חלקיו ולא קטן ממנו". 

נותרו בחוץ. בנט ושקד

בנט ושקדצילום: Yonatan Sindel/Flash90

לצד זה, סימן יו"ר זהות את הדרך הנכונה מבחינתו שתאפשר חיבור זה, והיא בחירות מקדימות משותפות לכול המפלגות המעוניינות בריצה משותפת. "אני קורא לשרים בנט ושקד העומדים בראשות הימין החדש ולכל אחד ואחת הרואים עצמם חלק ממחנה החירות להעמיד עצמם לבחירת הציבור, בצורה של פריימריז פתוחים בהם יכלו להשתתף כלל אזרחי ישראל, והם אשר יקבעו מי יעמוד בראש רשימת מחנה החירות".

בהמשך ציין כי לאחר בחירות אלה, "תתבצע חלוקה הוגנת ושקופה בין המפלגות שירוצו יחד כבלוק טכני. אני ותנועת זהות מתחייבים לקבל על עצמנו את הכרעת הציבור ולהמשיך להיות שותפים מובילים בקואליציית החירות של ישראל".