סקרים ראשונים למערכת הבחירות: גוש הימין ללא ליברמן - 58 מנדטים

סקר ראשון לאחר פיזור הכנסת לימד כי נתניהו שומר על כוחו, אך בהנחה שלא ישתף פעולה עם ליברמן, גוש הימין לא מספיק להרכיב ממשלה. איחוד מפלגות הימין והימין החדש (בהובלת בנט ושקד) על גבול אחוז החסימה

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/05/19 20:05 כה באייר התשעט

סקרים ראשונים למערכת הבחירות: גוש הימין ללא ליברמן - 58 מנדטים
גם אחרי הבחירות החדשות לא נראה שתהיה לו ממשלה. נתניהו, צילום: שרון רביבו

סקר ראשון מאז תחילת מערכת הבחירות השנייה ל-2019: בסקר שפורסם הערב (ה') בחדשות כאן עלה כי מפת הגושים נשארה די דומה לתוצאות הבחירות האחרונות, אך ללא אביגדור ליברמן, נתניהו שוב לא יצליח להרכיב ממשלה.

מפלגת הליכוד קיבלה לפי הסקר, שנערך על ידי מכון נקטר, 35 מנדטים, בעוד כחול לבן, בראשותו של בני גנץ, קיבלה 34. המפלגה השלישית בגודלה הפכה להיות ישראל ביתנו, עם 8 מנדטים (3 יותר מאשר הבחירות הקודמות). בהמשך הרשימה קיבלה יהדות התורה 8 מנדטים, ש"ס - 7, תע"ל-חד"ש - 6, העבודה ומרץ - 5 כל אחת.

נתון מעניין נוסף לימד כי במידה ונפתלי בנט ואיילת שקד יחזרו לשתפ פעולה במסגרת הימין החדש הם יקקבלו 4 מנדטים, בדיוק איחוד מפלגות הימין. 4 מנדטים קיבלה גם בל"ד-רע"מ. בסיכום הגושים, גוש הימין התחזר ל-66 מנדטים לעומת גוש השמאל עם 54. עם זאת, יש לציין כי מספר גוש הימין כולל את ישראל ביתנו ובהנחה שליברמן ונתניהו לא ישתפו פעולה גם לאחר הבחירות, ראש הממשלה נותר עם 58 ממליצים בלבד.

בסקר נשאלה השאלה מי הגורם העיקרי לכך שהכנסת פוזרה ו-43% סימנו את אביגדור ליברמן, בעוד ש-35% הצביעו על נתניהו. רק 11% האשימו את הסיעות החרדיות בהליכה לבחירות.

בחדשות 13 פורסם סקר עם תוצאות מעט שונות. הליכוד 36 מנדטים, כחול לבן - 33, ליברמן התחזק ל- 9, ש"ס - 7, יהדות התורה - 7, איחוד הימין - 7, חד"ש תע"ל - 7, מרצ - 6, העבודה - 4, רע"מ בל"ד - 4.

גם בסקר זה גוש הימין ניצב על 66, ואילו גוש השמאל על 54. עם זאת ללא המנדטים של ליברמן, נתניהו נותר עם 57 ממליצים בלבד.

*הסקר נערך חברת KANTAR –ישראל בראשות דודי חסיד. הסקר נערך בקרב 546 משיבים, במדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה. טעות הדגימה 4.3%+

*סקר חדשות 13 נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס בקרב 720 נשאלים (620 יהודים ו-100 לא יהודים) עם טעות דגימה של 3.8

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן