התגעגעתם? לו"ז לבחירות הכנסת ה-22

בעוד 111 ימים בדיוק יחזרו המצביעים לקלפיות וישלשלו את הפתק שלהם לכנסת ה-22. עד אז צריך למנות שופט בדימוס לראש ועדת הבחירות המרכזית והמפלגות צריכות להגיש את רשימותיהם בשנית

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/05/19 09:47 כה באייר התשעט

התגעגעתם? לו"ז לבחירות הכנסת ה-22
קלפי בחירות לכנסת, צילום: Hadas Parush/Flash90

מערכת הבחירות לכנסת ה-22 צפויה להיות עם לוחות זמנים צפופים במיוחד, כאשר ב- 17 בספטמבר יגיעו הבוחרים בפעם השנייה השנה לשים פתק בקלפי, בתקווה שהכנסת הבאה תחזיק מעמד יותר מהכנסת היוצאת. 

כל מערכת בחירות מתחילה עם הקמת ועדת בחירות. עד תחילת יוני יהיה על המפלגות השונות לכונן יחד את הוועדה לבחירות לכנסת ה-22. המשמעות היא כי מינוי הוועדה והחלפתו של היו"ר חנן מלצר, בשופט אחר בדימוס, תתרחש בעיצומה של מערכת בחירות מתנהלת.

התחנה הבאה היא ב-1 באוגוסט, אז תחל הגשת רשימות המועמדים שתסתיים למחרת - 47 יום לפני הבחירות. הרשימות המתמודדות על מקום בכנסת ה-22, יהיו חייבות להיסגר עד למועד זה, כאשר כרגע לא ברור אילו חיבורים עתידיים צפויים לנו, ואילו מפלגות יעדיפו לרוץ לבד.

שבוע לאחר מכן, ב-7 באוגוסט, יחול המועד האחרון להגשת בקשה לפסילת התמודדותה של רשימה. הפסיקה הסופית בעניין זה תוגש לוועדת הבחירות המרכזת עד 23 יום לפני יום הבחירות.

התאריך האחרון הוא ה-27 באוגוסט, אז על משרד הפנים יהיה להפיץ את ההודעות לבוחר. בהודעות יצוינו הקלפיות בהן יצביע כל אזרח. שבועיים בדיוק לפני הבחירות יחלו שידורי התעמולה בטלוויזיה, ותפורסם הודעת יו"ר ועדת הבחירות בדבר חופש הבחירות.