הולכים לבחירות | הצעת החוק לפיזור הכנסת עברה בקריאה שלישית

ברוב של 74 מול 45 הכריעו חברי הכנסת על הליכה לבחירות חדשות, חודש לאחר שהכנסת ה-21 הושבעה. ליברמן שסירב לכל הצעות הפשרה מצד נתניהו: "מפלגת הליכוד נכנעה לחרדים"

חדשות כיפה משה ויסטוך, מירב כהן, חדשות כיפה 30/05/19 00:09 כה באייר התשעט

הולכים לבחירות | הצעת החוק לפיזור הכנסת עברה בקריאה שלישית
נתניהו מבין שהולכים לבחירות, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

הכנסת ה-21 פוזרה הלילה (ד') באופן סופי לאחר ש-74 חברי כהסת הצביעו בעד החוק לפיזור הכנסת, לעומת 45 שהצביעו נגד. זאת לאחר שיו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, סירב להצעות הפשרה במתווה הגיוס מצד ראש הממשלה נתניהו.

לפני ההצבעה הגורלית, שפיזרה את הכנסת חודש לאחר שהושבעה ופחות מחודשיים לאחר הבחירות הקודמות, האשים ליברמן בכישלון המגעים להקמת ממשלה את הליכוד ונתניהו.

"מדינת ישראל הולכת לבחירות מכיוון שבליכוד לא קיבלו את הצעת ישראל ביתנו המקורית", אמר ליברמן רגע לפני שנכנס למליאת הכנסת להצביע בעד פיזורה. לדבריו, "מפלגת הליכוד נכנעה בצורה מוחלטת לחרדים. לא נהיה שותפים לממשלת הלכה".

לא ויתר. ליברמן במליאת הכנסת

לא ויתר. ליברמן במליאת הכנסתצילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

השר זאב אלקין ענה לשאלת חדשות כיפה האם הולכים לבחירות: "כך זה נראה. נדע סופית אחרי ההצבעה". ממפלגת בית היהודי- האיחוד הלאומי נמסר כי "מתוך אחריות ציבורית לעתיד מחנה הימין החליטה הערב סיעת הבית היהודי האיחוד הלאומי להצביע בעד פיזור הכנסת ה21. הערב מיד בתום ההצבעה תתכנס מפלגת הבית היהודי  להקמת מטה הבחירות".

ח"כ שרן השכל תקפה את ליברמן ואמרה כי הוא "בגד במצביעים שלו. אנחנו נגיד גם לציבור של ליברמן שיצביעו ליכוד, אחרת הם יקבלו את בני גנץ".

מוקדם יותר, גורם בליכוד מסר לחדשות כיפה כי המסרים שמתקבלים מכיוון הנהגת המפלגה הם שנסתם הגולל על המשא ומתן הקואליציוני וכי אין מנוס מלפזר את הכנסת.

סיעת הליכוד מתכנסת לפני ההצבעה על חוק פיזור הכנסת

סיעת הליכוד מתכנסת לפני ההצבעה על חוק פיזור הכנסתצילום: דוברות הליכוד

במידה והצעת החוק תיפול ולא תאושר, המנדט ישוב לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין והוא יחליט בתוך שלושה ימים האם להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר ליכוד אחר או שמא על יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ.

במידה והכנסת תתפזר הלילה מועדי הבחירות האפשריים הם 27.8, 3.9, 10.9 או 17.9. קיים עוד תאריך תיאורטי לאחר חגי תשרי, אך ככל הנראה הסיכויים שייבחר מועד זה הוא אפסי