נתניהו לליברמן ולמפלגות החרדיות: זו הצעתי האחרונה

בליכוד הגישו הצעת פשרה נוספת ואחרונה לפתרון המשבר המשולש של נתניהו, ליברמן והסיעות החרדיות. עיקר ההצעה: החוק של ישראל ביתנו יובא "ככתבו וכלשונו" ויובא לאישור סופי רק "בהסכמה משותפת"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 29/05/19 21:14 כד באייר התשעט

נתניהו לליברמן ולמפלגות החרדיות: זו הצעתי האחרונה
ליצמן, נתניהו ודרעי. יקבלו את הפשרה?, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ראש הממשלה בנימן נתניהו העביר הערב (ד') את הצעתו האחרונה למפלגות החרדיות ולאביגדור ליברמן, לפתרון משבר המגעים הקואליציוניים.

לפי ההצעה, מיד עם הרכבת הממשלה יובא חוק הגיוס המקורי של יו"ר ישראל ביתנו ככתבו וכלשונו לאישור מחודש על ידי מליאת הכנסת. לאחר אישורו החוק יוכן לקריאה שנייה ושלישית בהסכמה משותפת. 

במידה ולא תושג הסכמה עד סוף חודש יולי, ובהתאם להחלטת בג"ץ, יפוג ההסדר של "תורתו אומנותו" ויחול חוק שירות חובה לכולם. פירוש הדבר הוא כי החרדים ייאלצו לבחור בין החוק של ליברמן לבין חזרה לחוק המקורי שמשמעותו גיוס מלא לחרדים כמו לכל חלקי הציבור. מהליכוד נמסר כי "ההצעה הוגשה כעת לצדדים ואנו ממתינים לתשובתם החיובית כדי להקים ממשלת ימין עוד הלילה ולמנוע בחירות מיותרות".

מוקדם יותר הצהירו בליכוד כי הצליחו להגיע לסיכומים עם כל סיעות הקואליציה, למעט ישראל ביתנו. "בשעה זו נסגרו הסכמים הקואליציוניים סופיים עם 60 חברי כנסת", נאמר בהודעת הליכוד. אולם ביהדות התורה ובכולנו הכחישו וטענו: לא חתמנו על הסכם עם הליכוד.

מאוחר יותר יצאה הודעת הבהרה מטעם סביבתו של נתניהו בה נאמר כי "ההסכם עם כולנו הושלם אך השר כחלון הבהיר שרק לאחר שאביגדור ליברמן יצטרף הוא יחתום על ההסכם".