מאבק על רשת המבורגרים בבירה: תישאר כשרה או תיכנע ללחץ?

רשת ההמבורגרים אגאדיר החליטה להקים סניף כשר בירושלים, אולם הפורום החילוני קרא להחרים אותם בשל ההחלטה. מנכ"ל הרשת אמר לחדשות כיפה: :"לא יתכן שבכל פעם שתפתח מסעדה כשרה יקראו לציבור להוציא אותנו מהמשחק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/05/19 16:39 כד באייר התשעט

מאבק על רשת המבורגרים בבירה: תישאר כשרה או תיכנע ללחץ?
רשת אגאדיר, צילום: איתן וכסמן

לאחר 22 סניפים בכל רחבי הארץ, רשת ההמבורגרים 'אגאדיר', החליטה לפתוח סניף כשר בירושלים. החלטת הרשת ספגה ביקורת קשה מהפורום החילוני שקרא להחרים את הרשת. מנכ"ל הרשת אומר לכיפה: "זכותם של כל אזרחי העולם לאכול ברשת אגאדיר". 

לרשת יש סניפים רבים בארץ ובחו"ל, אף אחד מהם לא כשר. כעת החליט זכיין להקים סניף כשר בירושלים, במתחם הסינימה סיטי, אך נראה כי יש כאלה שזה מפריע להם. הרשת ממשיכה לדבוק בהחלטתה להקים סניף כשר בעיר על אף הקריאות לחרם: "רשת אגאדיר מתרגשת לעלות לירושלים הבירה לאחר 22 שנה. אנו  אוהבים את כל הירושלמים : חילונים מסורתיים ודתיים כאחד  ונשמח שיגיעו לאכול את אחד מעשרת ההמבורגרים הטובים בעולם. כשנוכל, אנו נשמח לבשר על פתיחה של מסעדה נוספת בירושלים,  כי לירושלמים מגיע יותר.

איתן טרבלוס

איתן טרבלוסצילום: נוי ערקובי

איתן טרבלוס, בעלי רשת אגאדיר, אמר לחדשות כיפה :"לא יתכן שבכל פעם שתפתח מסעדה כשרה יקראו לציבור להוציא אותנו מהמשחק. זכותם של כל אזרחי העולם לאכול ברשת אגאדיר. מצד שני אנו מקבלים אלפי תגובות שמחזקות את ההחלטה שלנו ותומכות בנו. אנו נמשיך להביא את המוצר הטוב ביותר ואת אחד מעשרת ההמבורגרים הטובים בעולם לכל בני האדם באשר הם ."

ברשת אגאדיר לא נשארו לבד. פורום השבת הציבורית קראה לשר הכלכלה אלי כהן, להציע תכנית הצלה ל'אגאדיר', מפני הכרזת החרם החילוני על הרשת, בדומה לתוכנית הסיוע שהוא מגבש לפניציה.

מפורום השבת הציבורית נמסר: "הפורום מביע תדהמה מהדממה של הפוליטיקאים שגינו את הציבור הדתי והחרדי על כך שהעדיף לצרוך מוצרים שאינם מחללי שבת, בלי להכריז חרם. שתיקתם של אלה למול חרם גס של חילונים, שקוראים לא רק להעדיף מסעדות אחרות, אלא קוראים לחרם פעיל על כל רשת 'אגאדיר', מעידה כי מאחורי הגינויים לא עמד דבר מלבד שנאת דתיים, וטוב שהמסכה הוסרה".

עוד מציין הפורום, כי "אין מדובר במסעדה שהייתה פתוחה ונסגרה, אלא במקום שמאז ומתמיד היה סגור בשבת".