הנשיא ריבלין: "אעשה כל שביכולתי כדי למנוע בחירות"

נשיא המדינה פירט, בסרטון שפרסם ברשתות החברתיות, את אפשרויות השונות שעומדות בפניו במידה ובנימין נתניהו לא יצליח להקים ממשלה והדגיש כי "במקביל לסמכותי כנשיא, לכנסת יש אפשרות עצמאית לחוקק חוק המורה על התפזרותה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/05/19 15:50 כד באייר התשעט

הנשיא ריבלין: "אעשה כל שביכולתי כדי למנוע בחירות"
נתניהו וליברמן עם נשיא המדינה ריבלין, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין פרסם היום (ד') סרטון מיוחד ובו הסבר לאפשרויות העמודות לרשותו, במקרה שבנימין נתניהו לא יצליח להקים ממשלה והדגיש כי יפעל על מנת למנוע מערכת בחירות נוספת.

ריבלין פרסם את הסרטון כמענה לפניות רבות שהגיעו אליו בנושא וציין: "אעשה כל שביכולתי כדי למנוע ממדינת ישראל ללכת אל מערכת בחירות נוספת".

בסרטון הסביר הנשיא כי במקרה שלא תורכב ממשלה עד הלילה בחצות, הוא יתייעץ עם ראשי המפלגות וגורמים נוספים במשך שלושה ימים ובסיומם יחליט האם להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר כנסת אחר או להודיע ליו"ר הכנסת כי יש ללכת למערכת בחירות נוספות.

לצד זה, הוא התייחס לאפשרות שהכנסת תאשר את הצעת החוק לפיזורה: " אתם ודאי תוהים איך כל זה קשור למה שמתרחש ברגעים אלו בכנסת. ובכן, זה לא. במקביל לסמכותי כנשיא, לכנסת יש אפשרות עצמאית לחוקק חוק המורה על התפזרות הכנסת. אם חוק פיזור הכנסת יתקבל גם בקריאה שנייה ושלישית ברוב של חברי הכנסת, 61 לפחות, ההליכים להרכבת ממשלה ייפסקו. הכנסת תפוזר, ונצא לצערי למערכת בחירות נוספת".