התגעגעתם? הסקרים שוב כאן

הליכוד שומר על כוחו, כחול לבן נחלשת, הבית היהודי וליברמן מתחזקים. חודש וחצי אחרי הבחירות, הסקרים חוזרים אל חיינו - אולי רק לכמה ימים

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/05/19 08:30 כב באייר התשעט

התגעגעתם? הסקרים שוב כאן
קלפי בחירות לכנסת, צילום: Hadas Parush/Flash90

כמעט חודשיים אחרי הבחירות לכנסת ה-21 ובעקבות המשבר במשא ומתן הקואליציוני, הבוקר (ב') מתפרסם סקר במעריב, שנערך על ידי מכון המחקר פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר. אם יתקיימו בחירות חדשות, הליכוד בראשות נתניהו שומר על כוחו - 35 מנדטים, ואילו כחול לבן בראשות גנץ נחלשת במנדט - 34 מנדטים. בשורה התחתונה: לו הבחירות היו מתקיימות היום, גוש הימין היה מתחזק ל־68 מנדטים, מה שהיה מקל על נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה.

הסקר מעלה עוד כי ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן, מחולל המשבר הקואליציוני הנוכחי בשל עמדתו העיקשת לאשר את חוק הגיוס כפי שאושר בקריאה ראשונה, עולה מ־5 ל־6 מנדטים. גם איחוד מפלגות הימין בראשות הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ', הלוטש את עיניו לתיקי המשפטים והחינוך בממשלה שתקום, עולה בסקר ל־6 מנדטים לעומת 5 בבחירות האחרונות.

שתי המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה שומרות על כוחן על פי הסקר - 8 מנדטים כל אחת. כלומר, משבר חוק הגיוס לא משפיע על בוחריהן. חד"ש־תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי מתחזקת בסקר ועולה מ־6 מנדטים כיום ל־7 מנדטים. העבודה בראשות אבי גבאי לא מצליחה להתאושש ונותרת עם 6 מנדטים בלבד.

הרב רפי פרץ מצביע

הרב רפי פרץ מצביע בבחירותצילום: דוברות איחוד מפלגות הימין

מפלגת השמאל מרצ בראשות תמר זנדברג מתחזקת בסקר במנדט אחד ועולה ל־5 מנדטים. ההפתעה הפעם היא כניסתה לכנסת של מפלגת הימין החדש בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד (שמגיעה בסקר ל־5 מנדטים).

מפלגת כולנו בראשות משה כחלון ורשימת רע"ם־בל"ד, שכל אחת מהן קיבלה בבחירות האחרונות ארבעה מנדטים צריכים לחשוש מהליכה לבחירות חוזרות. אם ייערכו בחירות חדשות, הן צפויות, כך על פי הסקר להישאר מתחת לאחוז החסימה. הסקר הזה אולי ישכנע את כחלון להיכנס עם כולנו לתוך הליכוד בבחירות הבאות. בשורה התחתונה: לו הבחירות היו מתקיימות היום, גוש הימין היה מתחזק ל־68 מנדטים, מה שהיה מקל על נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה.

בסקר השתתפו 503 חברים בפאנל הפוליטי של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט (פנייה להשתתף בסקר נשלחה ל־3,119 חברים בפאנל). הסקר בוצע ב־26 במאי 2019 על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל, יהודים וערבים כאחד, מגיל 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית - 4.4%.