סוף טוב: חמשת הנעדרים בכינרת אותרו בחיים

תושבים מהיישוב כוכב יעקב יצאו לשוט עם סירת מפרש באגם ונעדרו מאז שעות הצהריים. החמישה, שאינם יודעים לשחות אותרו במרחק 7 ק"מ מהחוף בטבריה: שלושה מהם היו על הסירה שהתהפכה, ושניים במים

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/05/19 08:14 כב באייר התשעט

סוף טוב: חמשת הנעדרים בכינרת אותרו בחיים
החיפושים בכינרת, צילום: דוברות המשטרה

תשע שעות לאחר שסירת המפרש שלהם נראתה לאחרונה, ולאחר מבצע חיפושים לילי בכינרת, מבצע החילוץ הסתיים באופן דרמטי. כוחות המשטרה איתרו הלילה (יום ב') חמישה תושבים מהיישוב כוכב יעקב, שנעדרו מאז שעות הצהריים. החמישה אותרו בריאים ושלמים, במרחק של כ-7 קילומטרים מחוף הכינרת. שלושה מהם היו על הסירה שהתהפכה, ושניים היו סמוך לה, בתוך המים. הם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים פוריה. ארבעה שוחררו מבית החולים לאחר כמה שעות, והאדם החמישי סובל מהיפותרמיה ומאושפז במצב קל-בינוני.
 
חמשת הנעדרים שאותרו הם: אב בשנות הארבעים לחייו, שני ילדיו ושני חברים שיצאו לשיט בסביבות השעה 15:00 מחוף הדקל הסמוך לטבריה. בהמשך היום, אבד איתם הקשר והסירה שלהם נראתה בפעם האחרונה בסביבות השעה 16:30. לאחר שהחמישה לא שבו לחוף, אדם נוסף מהחבורה פנה למשטרה בסביבות השעה 21:00.

חילוץ בכינרת

חילוץ בכינרתצילום: משטרת ישראל

משטרת ישראל הפעילה כוחות רבים על מנת לאתר את הנעדרים. הכוחות כללו שלוש סירות של שיטור ימי כינרת ושתי סירות של רשות הכינרת, שהוקפצו לזירת האירוע, והחלו בסריקות במים. בנוסף, ניידות משטרה סרקו בקו החוף, מסוק מהיחידה האווירית הוזנק ביחד עם מל"ט של צה"ל, ובים וביבשה חיפשו אנשי רשות הטבע והגנים, מתנדבים ושוטרים. ראש העיר טבריה רון קובי, שהגיע לזירה, קרא לתושבים ולבעלי אופנועי ים להצטרף למבצע החיפושים הלילי.
 
החמישה אמרו לאנשי היחידה של הרשות הטבע והגנים כי אינם יודעים לשחות. הם סיפרו כי לא ידעו מה לעשות, ולכן נצמדו לסירה. "תשמרו על קור רוח, תנו לנו לעשות מה שאנחנו מבינים", אמרו להם פקחי היחידה, ומסרו להם כי כוח תגבור יגיע תוך זמן קצר. מדובר בחוף לא מוכרז שמשמש בין היתר להורדת סירות ואופנועי ים למים.