בליכוד יעלו הצעת חוק לפיזור הכנסת | נתניהו: "לא צריך לגרור את המדינה לבחירות מיותרות"

מזכירות הליכוד צפויה לאשר היום את ביטול הפריימריז לרשימה ולראשות המפלגה, זאת כהיערכות לאפשרות של בחירות נוספות בקרוב. נתניהו בישיבת הממשלה: "ברצון טוב אפשר לפתור את הבעיה"

חדשות כיפה משה ויסטוך, יהונתן קליין, חדשות כיפה 26/05/19 11:09 כא באייר התשעט

בליכוד יעלו הצעת חוק לפיזור הכנסת | נתניהו: "לא צריך לגרור את המדינה לבחירות מיותרות"
ארכיון: תניהו בישיבת ממשלה, צילום: פלאש 90, מארק ישראל סלם

מזכירות הליכוד צפויה לאשר היום (א') את ביטול הפריימריז לרשימת המפלגה ולעומד בראשה, זאת לקראת הכוונה להעלות מחר הצעת חוק לפיזור הכנסת.

המהלך, עליו דיווח פרשן חדשות 12 עמית סגל, נועד כחלק מהיערכות המפלגה לקראת האפשרות שנתניהו לא יצליח להקים ממשלה ויתקיימו בחירות חוזרות.

במידה וכך אכן יהיו בחירות נוספות וביטול הפריימריז יאושר, בליכוד לא יקיימו בחירות מקדימות לקביעת זהות ראש המפלגה וחברי הרשימה,לקראת הכנסת הבאה וזו תישאר אותה רשימה שנקבעה רק לפני מספר חודשים.

אין בחירות. בינתיים. ליברמן ונתניהו

בחירות חוזרות? ליברמן ונתניהוצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בליכוד אמרו באופן רשמי כי "ראש הממשלה נתניהו מגבש פתרון שיאפשר הקמת ממשלת ימין יחד עם חוק הגיוס". לצד זה הדגישו כי " במקביל, במידה וליברמן ימשיך להתעקש על הפלת הממשלה, הליכוד החל בהיערכות לקראת בחירות. בשלב זה לא התקבלה החלטה על פיזור הכנסת".

ראש הממשלה התייחס בפתח ישיבת הממשלה למשבר במגעים להרכבת הקואליציה ואמר כי "ברצון טוב אפשר לפתור את הבעיה. אם לא רוצים, ורוצים לתעל את זה לכיוון מסוים זה מצער. לא צריך לגרור את המדינה לבחירות חוזרות מיותרות.

בתוך כך, דווח בחדשות 13 כי הליכוד הציעה לכולנו ומשה כחולן לרוץ יחד במידה ואכן תתקיימנה בחירות נוספות. בדיווח נטען כי הסיכוי שחיבור כזה אכן יקרה הוא גבוה, אולם השר כחולן טרם החליט בנושא.