גל החום יימשך: אזהרות חמורות מהצתת אש

הטמפרטורות ברחבי הארץ יחצו היום את ה-40 מעלות, וברשות הכבאות וההצלה נערכים להתחדשות אפשרית של השרפות, ומזהירים את הציבור מהדלקת אש

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/05/19 10:07 יט באייר התשעט

גל החום יימשך: אזהרות חמורות מהצתת אש
מטוס כיבוי מעל קיבוץ הראל, אמש, צילום: פלאש 90

גל החום יימשך היום (ו'), שצפוי להיות היום החם בשנה עד כה, והטמפרטורות יטפסו אל מעבר לקו ארבעים המעלות ברחבי הארץ. האוויר יהיה יבש מאוד, וקיים חשש כבד מהתחדשות השרפות או מהתפרצות דלקות חדשות. אחר הצהריים הרוחות יתחזקו, אך צפויה הקלה מסוימת בשרב, ובלילה יגיע אוויר קריר ולח יותר. 

נציב כבאות והצלה, רב טפסר דדי שמחי, עלה עם אור ראשון לסיור מוסק וביצע הערכת מצב בשטח. בהמשך ביצע הערכת מצב נוספת במוקד הכבאות וההצלה הארצי. במהלך הערכת המצב עלה כי תנאי השרב יגיעו לשיאם היום, התפתחות הרוחות מהווה סכנה להתחדשות הדליקות.

ברשות הכבאות וההצלה קיימת היערכות שיא בכלל המחוזות, הכוללת מאות לוחמי אש והפעלה מלאה של כלל מטוסי הכיבוי של טייסת הכיבוי 'אלעד'.

צו נציב בתוקף עד היום בשעה 20.00 ואוסר על הדלקת אש בשטחים פתוחים.וברשות קוראים לציבור לא להדליק אש עד להקלה בחום. נציב הכבאות מודה לציבור על ההיענות לצו, שהפיץ ואוסר הדלקת אש בשטחים פתוחים.

עוד מדגישים ברשות הכבאות וההצלה, כי אין לקיים עבודות אחזקה הכוללות אש או להבה גלויה כגון ריתוך, חיתוך ברזל או כל עבודת תחזוקה היוצרת גיצים (אחד מהגורמים לפרוץ השריפות, מקורו בעבודות רעתוך שנעשו). חשוב לציין - מקומות שבהם נעשו עבודות גיזום וחישוף מנעו פגיעה קשה בנפש וברכוש. על כן, הקפידו לגזום ולנכש את העשבים והצמחייה. 

נאבקים באש ליד קיבוץ הראל

נאבקים באש ליד קיבוץ הראלצילום: פלאש 90

תמונת מצב הנוכחית, נכון לשעה 10:00 בבוקר:

ישנן 2 גזרות מרכזיות בהן פועלים כוחות כיבוי והצלה בשלבי כיבוי והשתלטות שונים: גזרת בית שמש (כפר אוריה) וגזרת בן שמן. כוחות הכיבוי וההצלה פועלים בשיתוף פעולה מלא עם כלל הכוחות בשטח: צה"ל, משטרת ישראל, קק"ל ורט"ג. 

חלק מכוחות סיוע בינלאומי של מטוסי כיבוי הגיע לארץ וחלקו האחר צפוי להגיע במהלך היום. המטוסים מגיעים מקרואטיה, איטליה, קפריסין ויוון, ויצטרפו לכוחות הכבאות וההצלה במאמצי כיבוי השרפות. בהמשך הבוקר יקיים ראש הממשלה נתניהו הערכת מצב בכפר חדיד, סמוך למוקדי השרפות.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן