לראשונה מזה 50 שנה: בני עקיבא באירוע משותף למען יהודי התפוצות

בני עקיבא ישראל ובני עקיבא העולמית יוצאות בקמפיין לחיזוק הקשר והפעילות עם יהודי התפוצות. סיון רהב מאיר: "בואו לא נדבר על התבוללות והיבטים שליליים במצבם של יהודי התפוצות. עלינו לראות מה כן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/05/19 20:50 יח באייר התשעט

לראשונה מזה 50 שנה: בני עקיבא באירוע משותף למען יהודי התפוצות
פרוייקט מיוחד, צילום: שרון שטיינברג

על רקע האנטישמיות ההולכת וגוברת בעולם, התקיים בערב ל"ג בעומר אירוע תמיכה ראשון בסוגו ביהדות התפוצות, ברחבת המוסדות הלאומיים בירושלים. תנועת בני עקיבא ישראל יחד עם תנועת בני עקיבא העולמית, יוצאות לקמפיין ענק, בישראל וב- 110 סניפי בני עקיבא ברחבי העולם, לחיזוק הקשר והפעילות עם יהודי התפוצות. מאות פעילים הגיעו כדי להתנדב לקמפיין, בסימן: "הגיע זמן לפעול". באירוע יצא קול קורא מטעם מנהיגי שתי התנועות, לצאת לשטח ולגייס משאבים עבור מפעלי התנועות: חיזוק המחויבות של החברה הישראלית ליהדות התפוצות, עליה, שליחות בחו"ל, תוכניות הכשרה בישראל והעמקת הזהות היהודית והציונית של יהודי התפוצות. 


באירוע נכחה גם סיון רהב מאיר, שאמרה כי "בואו לא נדבר על התבוללות והיבטים שליליים במצבם של יהודי התפוצות. עלינו לראות מה כן. כן לחיזוק זהות יהודית חיונית, מלאת תוכן, עשירה, וממילא יתחזק הרצון שלהם להיות חלק מזה ולהמשיך את זה הלאה, כל אחד בתוך המשפחה, הסביבה והתרבות שלו".

סיון רהב מאיר

סיון רהב מאירצילום: שרון שטיינברג

אחד מרגעי השיא באירוע היה ההצהרה המשותפת בה הכריזו מזכל"י שתי התנועות: "אנו מתגייסים יחד למען יהדות התפוצות. למען האחים שלנו." מזכ"ל בני עקיבא העולמית רועי אביקסיס, ציין כי "אנחנו, חברי שתי התנועות, שפועלות הרבה שנים בנפרד, לראשונה מתחברים לטובת יהדות התפוצות. הצגנו כאן תוכנית עבודה מפורטת שמטרתה חיזוק ופיתוח כל החזיתות.  אם זה בקליטת עליה, בתוכניות לצעירים בארץ, שליחות בקהילות מרוחקות, העלאת מודעות בחברה הישראלית ועוד. הבשורה שיוצאת מכאן היא ההצהרה המשותפת של שתי התנועות לחבור יחד, הצהרה שמובילה לפעולה." 

מהכנס המיוחד

מהכנס המיוחדצילום: שרון שטיינברג

"אנו חייבים לחזק ולהנכיח את המודעות והמחויבות שלנו, חברי התנועה בארץ, לכל יהודי ויהודי ולכל קהילה וקהילה בעולם. אנו צריכים לפעול בארץ ומחוצה לה על מנת לעורר את האהבה והאחווה בין חלקי העם היהודי" סיכם מזכ"ל בני עקיבא ישראל, יאיר שחל. הקמפיין עתיד להימשך עד יום שלישי הבא.