תושבים בגמזו פונו מהמושב יחד עם ספרי התורה

תושבי המושב שמפונים מבתיהם ניגשו לבית הכנסת כדי לפנות את ספרי הקודש. "כרגע אנחנו פשוט בורחים מהמושב", סיפרה תושבת המקום. גם קיבוץ הראל פונה באופן מלא

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 23/05/19 16:23 יח באייר התשעט

תושבים בגמזו פונו מהמושב יחד עם ספרי התורה
התושבים מפנים את ספרי התורה, צילום: מרים ארן

מספר שרפות משתוללות כעת בכמה מוקדים ברחבי הארץ. משטרת ישראל החליטה לפנות את מושב גמזו באופן מלא. טרם פונו, תושבי המושב ניגשו לבית הכנסת כדי לקחת עימם את ספרי התורה מחשש שייפגעו. 

בתיה קלר, תושבת המושב סיפרה לכיפה: "הייתי בבית עם התינוק שלי. בשעה 15:10 קיבלתי הודעה מצוות צח"י שצריך לפנות את הישוב. בן זוגי הגיע מהעבודה ואסף את הילדה מהמעון. התארגנו ויצאנו מהשביל ההיקפי של המושב בגלל עומס ביציאה. כרגע אנחנו פשוט בורחים מהמושב".

ההודעה מצוות צח"י

ההודעה מצוות צח"יצילום: צילום מסך

בנוסף, משטרת ישראל השלימה את פעולותיה ופינתה את קיבוץ הראל, הסמוך לירושלים מכל תושביו. כוחות המשטרה בהם שוטרי מג"ב פעלו בכל הישוב באמצעות מערכות כריזה ופינו את כלל התושבים אל מחוץ לקיבוץ לטווח ביטחון בו הם מוגנים. השוטרים השלימו את הסריקה בכלל הבתים על מנת לוודא שהם ריקים מאזרחים. 

כמו כן, כביש 443 נחסם לתנועה מצומת שילת לצומת גמזו בשני הכיוונים בעקבות שרפת חורש. שוטרי משטרת ישראל נמצאים במקום ומכווינים את התנועה. בעקבות שרפות בדרום הארץ, כביש 3411 באזור קיבוץ זיקים נחסם לתנועה.