מסלול נפרד מנשים עבור חיילי הציונות הדתית: דרישת הבית היהודי

המפלגה דורשת מהליכוד, כחלק מהמשא ומתן הקואליציוני לבחון מחדש את שירות הנשים הלוחמות בצבא. כמו כן, במפלגה דורשים להקים אגף חדש במשרד הדתות

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/05/19 15:26 יח באייר התשעט

מסלול נפרד מנשים עבור חיילי הציונות הדתית: דרישת הבית היהודי
חיילים דתיים, צילום: פלאש 90, יעקב נעמי

במפלגת 'הבית היהודי-האיחוד הלאומי' דורשים לבחון מחדש את שירות הנשים בתפקידי לחימה בצה"ל ולהקים מסלול נפרד לחלוטין מנשים עבור חיילי הציונות הדתית. זאת כחלק מהמשא ומתן הקואליציוני. כך פורסם בעיתון הארץ.

על פי הפרסום, בבית היהודי העבירו לליכוד מסמך המפרט את דרישותיהם, הכוללים גם דרישה להקים אגף חדש במשרד הדתות שמטרתו "חיזוק החוסן המשפחתי בקרב משפחות נשואות". בליכוד דנים בימים אלו במסמך וטיפולו נדחה לסוף המשא ומתן עקב חוסר ההתקדמות מול יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן.

בנוסף, על פי הפרסום, בבית היהודי דורשים להקים "ועדת משנה לוועדת החוץ והביטחון, לבחינת השפעות והשלכות של חיילות במערך הלוחם של צה"ל. יו"ר הוועדה יהיה ח"כ שיוסכם על ידי הבית היהודי והאיחוד הלאומי". דרישה נוספת היא ליצור עבור חיילי הציונות הדתית המקיימים אורח חיים תורני מסלול שירות ללא נשים כלל, בדומה לחיילי הנח"ל החרדי. בדרישה נכללים חיילי הישיבות הגבוהות ולחיילי ההסדר.

יוזמה נוספת שמנסים לקדם במפלגה קשורה דווקא למשרד הדתות. מדובר בהקמת אגף במשרד הדתות: "אגף לחיזוק החוסן המשפחתי בקרב משפחות נשואות על פי חוק שיפוט בית דין, שיפעל בתחומי פעולה שונים: הכנה לנישואין, טיפול, חינוך, הדרכה, תקשורת זוגית, הנגשת שירותים, הדרה הורית ועוד, כל זאת במטרה לחזק את התא המשפחתי ולהקטין את היקף הגירושים בישראל".

על פי הדרישה, היחידה תפעל תוך התייעצות עם מועצת הרבנות הראשית ותחת הנחיית שר הדתות, ובמסגרת פעילותה, תתן הטבת מס של חצי נקודת זכות לזוגות שייפנו לייעוץ זוגי לתקופה שתקבע היחידה.

בתנועת נאמני תורה ועבודה הגיבו לדיווחים ואמרו כי "לאורך השנים יצר צה"ל פקודות המאפשרות מקום לכל אחד ואחת לפי אמונותיו וצרכיו. מי שמאמין באורח חיים חרדי, הולך ליחידה כמו הנח"ל החרדי והדבר לגיטימי. הרחבת נורמות אלה באופן מוגדר גם לבני הציונות הדתית, אינה אלא כישלון בחינוך לחיי צניעות וגרירה לעמדה מתבדלת הרואה בעצם הנוכחות של נשים באשר הן, כדבר פסול".

לדבריהם, "דרישה להרחבתה של הפרדה מוחלטת, אינה אלא כניעה נוספת ליצר הרע ואין היא פותרת את האתגרים המחייבים התמודדות טבעית ולא בריחה. בכל מקרה, הנושא תמיד ראוי לדיון, אך תהיה זו טעות להפקידו בידי מי שאינם מאמינים בחשיבותו של צבא העם ודוגלים בהסתגרות מן החברה הישראלית".