ח"כ פולקמן: "שיניתי את דעתי. שוקל לשבת בממשלת נתניהו תחת כתב אישום"

חבר כולנו יצא אל המפגינים, פעילי כחול לבן שמחו מול ביתו נגד הרפורמות המתוכננות בממשלה במערכת המשפט, ואמר כי הוא "חד משמעית בעד פסקת ההתגברות, אבל באיזונים". צפו בשיחתו עם המפגינים

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 23/05/19 09:17 יח באייר התשעט

ח"כ פולקמן: "שיניתי את דעתי. שוקל לשבת בממשלת נתניהו תחת כתב אישום"
ח"כ פולקמן משוחח עם פעילי כחול לבן מחות לביתו, צילום: תומר וינר

יו"ר סיעת כולנו, ח"כ רועי פולקמן, הצהיר הבוקר (ה') בשיחה עם פעילי כחול לבן שהפגינו מול ביתו, כי לא בטוח שיפסול ישיבה בממשלה, גם במידה ויוגש כתב אישום נגד נתניהו כפי שהצהיר בעבר.

פולקמן יצא אל הפעילים, שהפגינו נגד כוונת הממשלה המסתמנת לקדם מספר חוקים שישנו את מערכת המשפט, והסביר: "בעבר אמרתי שלא אשב עם ראש ממשלה עם כתב אישום והיום שיניתי את דעתי ואני מוכן לשקול את זה".

חבר כולנו גם ציין כי הוא "חד משמעית בעד פסקת ההתגברות, אבל באיזונים. על המספרים נדון בהמשך. איחוד הימין דורשים רוב של פחות מ-61. אנחנו בכולנו לא לשון המאזניים".

ח"כ עפר שלח, כחול לבן, אמר בתגובה: "אני מכבד את ח"כ רועי פולקמן, ומכבד את החלטתו לצאת אל האנשים שלנו ולדבר איתם בגובה העיניים. אבל הוא, והאנשים הישרים האחרים בקואליציה, לא יוכלו להתחמק מלתת תשובה ישירה: תצביעו בעד חסינות לנתניהו, והפיכת משרד ראש הממשלה לעיר מקלט, או לא? תתנו יד לפגיעה בדמוקרטיה כדי שאיש אחד יוכל לחמוק מעונש, או לא?".

מאוחר יותר הוציא פולקמן הודעת תגובה לדברים בה ציין: "קיימתי הבוקר שיחה מכובדת עם פעילי כחול לבן שבאו להפגין מול ביתי. הסברתי להם שנוכח תוצאות הבחירות יש לבחון מחדש את התנהלותנו. לא אמרתי שהחלטתי לשבת ולתמוך בקואליציה בכל מצב. עם כל הכבוד לכחול לבן שלא הציגה בדל קבלה עד כה, אנחנו אלה שעמדנו כחומה נגד חקיקה פרסונלית במשך ארבע שנים".

בשבוע האחרון הפגינו פעילי מפלגתם של גנץ ולפיד מול ביתם של בכירי הקואליציה העתידית, יולי אדלשטיין, גלעד ארדן, גדעון סער, אבי דיכטר, משה כחלון, אביגדור ליברמן, ניר ברקת, וישראל כץ, כחלק מניסיונם להשפיע על הרוב הצפוי לקואליציה בהצבעות השונות בנושא מערכת המשפט