חילול השבת בליגת העל בכדורגל יימשך

שרת התרבות והספורט השיבה לח"כ סמוטריץ', שדרש שלא לקיים את מחזור הסיום של ליגת הכדורגל בשבת: "פגיעה והדרה של אוכלוסיה שלמה של שומרי שבת". בשורה התחתונה - המשחקים יתקיימו בשבת

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 22/05/19 15:42 יז באייר התשעט

חילול השבת בליגת העל בכדורגל יימשך
ליגת העל בכדורגל, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מירי רגב נגד מנהלת הליגות בכדורגל. בעקבות ההחלטה לקיים בשבת את משחקי המחזור האחרון בליגת העל, שיתקיים בשבת הקרובה, פנה אמש (ג') ח"כ בצלאל סמוטריץ' לשרת התרבות, ודרש ממנה לפעול להזזת המשחקים לשעה שאחרי צאת השבת. רגב פנתה למנהלת הליגות בנושא, אך נענתה בשלילה, בטענה שמועד המשחקים נקבע על ידי הערוצים המשדרים, וקביעת השעה תלויה בגורמים רבים נוספים שאין אפשרות לבטלם.

בתגובה השיבה השרה רגב לפנייתו של ח"כ סמוטריץ', וכתבה כי "אני רואה בחומרה רבה את ההחלטה. מדובר בהחלטה החורגת באופן בוטה ממסקנות ועדת שרעבי, שחותרות לצמצום הפעילות הספורטיבית בשבת". רגב הוסיפה כי "מנהלת הליגה הייתה צריכה לצפות מראש את המכשולים והאילוצים השונים, להתגבר עליהם ולמנוע פגיעה והדרה של אוכלוסיה שלמה של שומרי שבת. לכן טענת מנהלת הליגה ולפיה ההחלטה הנ"ל נתקבלה בשל אילוצי זכויות שידור - אינה מקובלת עליי".

לסיום כתבה שרת התרבות והספורט: "אני מצפה ממנהלת הליגה לפעול בהקדם למציאת פיתרון חלופי ולמניעת הישנות מקרים כאלו בעתיד. ככל שיהיה צורך, אף נפעל לאכוף זאת בכלים העומדים לרשותנו". משמעות הדבר היא, שעל אף הביטויים החריפים, משחקי המחזור יתקיימו בשבת. יש לציין שהמשחקים מתחילים בשעה 20:00, כ-20 דקות לפני צאת השבת.

חילול שבת - גם בכדורסל

גם בליגת העל בכדורסל יתקיימו משחקים בשבת - לראשונה מזה שנים רבות. משחקי הפלייאוף של הליגה יחלו ביום חמישי, אך שני משחקים המתקיימים באילת, בסדרת הפלייאוף בין הפועל אילת לעירוני נס ציונה, יתקיימו במלואם בשבתות, ויחלו בשעה 18:00. 

20 עיתונאים המסקרים את הליגה, ביניהם כתבי הכדורסל הבכירים בישראל, כולל מערוץ הספורט המשדר את המשחקים, פנו למנהלת הליגה בדרישה להזיז את המשחקים לשעה בה שומרי השבת יכולו ליהנות מהם, אך נענו בשלילה. כאשר גם פה היתה סיבת הדחייה זהה - אילוצים של הגוף המשדר.