מנדלבליט דחה את מועד השימוע של נתניהו

היועץ המשפטי לממשלה נענה לבקשת פרקליטיו של ראש הממשלה והסכים לדחות מועד השימוע בשלושה חודשים לחודש אוקטובר, וביקש מנתניהו להתחייב בתוך 14 ימים כי יתייצב להליך

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/05/19 12:42 יז באייר התשעט

מנדלבליט דחה את מועד השימוע של נתניהו
נתניהו ומנדלבליט, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע היום (ד') לבאי כוחו של ראש הממשלה, כי הסכים לבקשתם לדחיית השימוע של נתניהו. עם זאת, הדחיה היא בת שלושה חודשים בלבד ולא לפרק זמן ארוך יותר כפי שביקשו.

מועד השימוע המקורי שנקבע עוד לפני הבחירות האחרונות היה בתחילת חודש יולי. כעת, יידרשו נתניהו ופרקליטיו להיערך לתחילת ההליך שאמור להתקיים בתחילת חודש אוקטובר ימים 2.10 ו-3.10.

במכתב שנשלח לבאי כוחו של נתניהו נכתב בין היתר כי מנדלבליט החליט לדחות את תחילת ההליך "מעבר לשלושת החודשים המקוריים שניתנו לשם כך, החורגים אף הם כאמור ממסגרת הזמנים הקבועה בהנחיות. הכל כדי להיענות לבקשתכם במידת האפשר".

לצד זה הוסיף כי "אין כל הצדקה לדרישת הפרקליטים לדחות השימוע בשנה שלמה מכיוון שהדבר "יפגע באינטרס הציבורי". לסיום הבהיר מנדלבליט כי הוא מבקש "כי תאשר בתוך 14 ימים כי בכוונתך להופיע במועדים שנקבעו".

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר בתגובה: "מצער מאוד שהיועמ"ש נכנע לניסיונותיו של רה"מ למשוך זמן ולנסות להתחמק מהעמדה לדין. בכוונת התנועה לעתור לבג"ץ נגד דחייה זו, המהווה פגיעה באמון הציבור בנבחריו ובמערכת אכיפת החוק. כמו כן תדרוש התנועה מיו"ר הכנסת שלא לאפשר את קיומו של דיון בחוק החסינות, חוק שכל מטרתו היא לאפשר לרה"מ לחמוק מהעמדה לדין, עד למועד השימוע".