דרישת היצרנים: להעלות את מחירי הלחם והחלב

חברת טרה ביקשה מוועדת המחירים לאפשר עליית מחירים בשורת מוצרי חלב שבפיקוח. בקשה דומה הוגשה בעבר על ידי תנובה. במאפיות אנג'ל וברמן עטרו לבג"ץ בדרישה שמחיר הלחם יעלה, עקב שינויים בנוסחת חישוב המחיר

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/05/19 08:56 יז באייר התשעט

דרישת היצרנים: להעלות את מחירי הלחם והחלב
חלב תנובה, צילום: פלאש 90, נתי שוחט

חברת טרה פנתה אתמול (ג') לוועדת המחירים בבקשה שתאשר להעלות את מחיר מוצרי החלב שבפיקוח. לצדם, עתרו מאפיות אנג'ל וברמן לבג"ץ בדרישה דומה בנוגע ללחמים.

בקשתה של החברה לייצור ושיווק חלב הגיעה לאחר שלאחרונה הוגשה בקשה דומה מצד תנובה, אך שר האוצר כחלון הקפיא את ההליך. במידה והבקשה הנוכחית תתקבל צפויה עליית מחירים בשיעור של 6.6%.

לחמניות

לחמניותצילום: שאטרסטוק

המוצרים שיתייקרו יהיו חלב 1% ו-3%, בקרטון ובשקית, שמנת חמוצה 15%, שמנת מתוקה 38%, אשל, גיל, גבינה לבנה 5%, וגבינות עמק וגלבוע הנמכרות לפי משקל. מוצר נוסף שעשוי להתייקר הוא חמאה.

בתוך כך, שתיים מהמאפיות הגדולות בישראל, אנג'ל וברמן, טענו כי יש להעלות את מחיר הלחם ב-5% מאחר וחל שינוי באחד הרכיבים שבהליך ייצורו. למחיר המפוקח על הלחם קייצת נוסחה הכוללת את מחירי החשמל וכן רכיב דלק מסוג מזוט, שייבואו לארץ הופסק לפני 7 שנים. במאפיות ציינו כי נתון זה גרם לעיוות בנוסחת חישוב המחיר, מה שלדבריהם מצריך את עליית המחיר.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן