צרפת: נחנכו רחובות על שם נרצחי פיגוע הירי בטולוז

באירוע מיוחד נחנכו בפריז שני רחובות על שם, מרים מונסונגו ואריה וגבריאל סנדר ז"ל, קרבנות פיגוע הירי שהתרחש בבית ספר בעיר טולוז

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/05/19 09:43 טז באייר התשעט

צרפת: נחנכו רחובות על שם נרצחי פיגוע הירי בטולוז
צילום: Hadas Parush/Flash 90

ראש עיריית פריז החליט לקרוא לשני רחובות בפריז על שמם של למרים מונסונגו ושל אריה וגבריאל סנדר ז"ל, שנרצחו בפיגוע ירי בכניסה לבית הכנסת 'אוצר התורה' בו למדו בעיר טולוז.

השבוע נכנחו הרחובות החדשים באירוע שהתקיים במעמד נשיא צרפת לשעבר ניקולה סרקוזי, ראש עיריית פריז האן הידלגו, חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב, ראשי הארגונים היהודים ואנשי ציבור רבים.

"המשפחות ביקשו ששלטי הרחוב יוצבו סמוך לגן שעשועים, מקום שבו יש חיים, צחוק של ילדים ומגלשות, כדי להנציח את ילדיהם", ציינה סגן ראש עיריית טולוז באירוע.

חבר הפרלמנט מאיר חביב אמר בטקס: "היום היינו אמורים לחגוג את בר המצווה של אריה סנדלר. במקום זאת, חונכים רחוב לזכרו. עבור יהודי צרפת החיים השתנו מאז הפיגוע בטולוז. היינו אז לקראת גל הפיגועים הקשה ביותר שידעה צרפת, והיהודים כמו במקרים רבים במהלך ההיסטוריה, תמיד בקו ראשון. באותה תקופה, הזהרתי שאני חושש כי מדובר רק בהתחלה של שורה ארוכה של אירועים. לצערי, ההיסטוריה הוכיחה את צדקתי". 

"לעולם לא אשכח את היום הזה. וגם לא את הנסיעה ארצה בטיסת לילה יחד עם בני המשפחה שליוו את גופות יקיריהן אל מקום מנוחתם האחרון, בירושלים", אמר חביב.

בפיגוע הירי שהתרחש ב-2012, הרוצח מוחמד מראח הגיע רכוב על אופנוע ולבוש שחורים ליד בית הספר, עת נכנסו התלמידים בין כתליו, ופתח לעברם באש מנשק אוטומטי. הוא לא חדל לירות עד אשר נתקל במעצור בנשקו, אבל לא נרתע ועבר לאקדח. מראח נהרג במצוד המשטרתי אחריו.