ח"כ יוגב הגיש דרישה לדיון מיוחד בנוגע לסגירת הוסטלים

בעוד כחודש עתידים להיסגר חמישה הוסטלים לנערות ונערים בסיכון, מהם שלושה בירושלים. על רקע הכוונה לסגירתם, החתים חבר הכנסת 47 ח"כים על מכתב הדורש לכנס דיון מיוחד בנושא

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/05/19 22:01 טו באייר התשעט

ח"כ יוגב הגיש דרישה לדיון מיוחד בנוגע לסגירת הוסטלים
ח"כ מוטי יוגב וח"כ רפי פרץ, צילום: הותר לשימוש

על רקע כוונת משרד הרווחה לסגור את מספר הוסטלים לנוער בסיכון, החתים היום (ב') ח"כ מוטי יוגב 47 חברי כנסת מכל סיעות הבית על מכתב הדורש לכנס דיון מיוחד בנושא. בין השאר מדובר בבית הצברית, בית אריאל, אורנים ושני מוסדות מלכישוע בכפר רופין ובעפולה, שצפויים להיסגר בסוף חודש יוני. על אף שמועות שנפוצו על ידי משרד הרווחה לפיהם סגירת המוסדות תידחה לספטמבר, לא הגיעה הודעה רשמית על שינוי בהחלטה. במקביל, ייבוש המוסדות ובני הנוער אובדי עצות בנוגע לעתידם. הדיון צפוי להתקיים בכפוף להרכבת הממשלה. 

מובילות המאבק נגד סגירת ההוסטלים, נטלי לוי ומיכל שושני מסרו: "לאחר תקופה ארוכה בה ניסינו בכל דרך לצעוק את המאבק שלנו, את קולן של הנערות בהוסטלים אותם סוגרים, היום עשינו צעד משמעותי וחשוב. אנחנו מובילות המאבק מודות לח"כ מוטי יוגב והעוזרים שלו על ההתגייסות למען המאבק והובלת 47 חתימות ח"כים וקיום דיון דחוף בכנסת. המאבק עוד ממשיך ואנחנו לא נשתוק עד ביטול הרפורמה החדשה, וקיום וועדה עם אנשי מקצוע".

ח"כ מוטי יוגב

ח"כ מוטי יוגבצילום: הותר לשימוש

ח"כ מוטי יוגב: "הגשתי היום בקשה לדיון מיוחד במליאת הכנסת בנוגע לסגירת הוסטלים לנערות ולנערים בסיכון.  מדיניות משרד הרווחה גורמת לכך שמוסדות חיוניים אלו נמצאים בייבוש והקפאה ותהליך חיוני לעתידם של עשרות נערות ונערים נגדע ונפגע. חשוב להעביר את המסר אל אותם נערות ונערים, אתם לא לבד. גם במשרד הרווחה נעשים תהליכים הפוגעים בעתידכם, דעו שלרוב נבחרי הציבור איכפת עם מה שקורה לכם. את שרותי הרווחה לזקוקים להם, אין מקום להפריט לחברות כלכליות. נמשיך להיאבק בכדי שההוסטלים לנערות ונערים בסיכון, לא ייסגרו".