הרב פרץ בטקס לאסון נחל צפית: "מבטיח להיות שליח של עולם המכינות גם מהכנסת"

יו"ר הבית היהודי השתתף בטקס לציון שנה לאסון נחל צפית ואמר: "הכינוס שמתקיים פה היום הוא חלום ציוני". מרים פרץ התייחסה לבני משפחות האסון: "יכולים לחבק אתכם- אך באותו הרגע לחוש את הכאב הגדול"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/05/19 15:26 יד באייר התשעט

הרב פרץ בטקס לאסון נחל צפית: "מבטיח להיות שליח של עולם המכינות גם מהכנסת"
הרב פרץ בטקס לציון האסון בנחל צפית, צילום: דוברות הבית היהודי

בטקס לציון השנה לאסון נחל צפית, בו נהרגו עשרה חניכים ומועמדים למכינת בני ציון, נאם יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ ואמר כי האסון מחייב את עולם המכינות בחשבון נפש. 

"אני מאמין גדול במפעל המכינות. מדובר באסון נורא שלא היה צריך להתרחש. אני מבטיח להיות שליח של עולם המכינות גם מהכנסת", אמר הרב פרץ שעתיד לקבל לידיו את תיק החינוך בממשלה הבאה, והוסיף: "הכינוס שמתקיים פה היום הוא חלום ציוני שבו אלפי בחורים ובחורות מכל הקשת שלנו מבטאים את החיבור הכי יפה ומיוחד שאנחנו פוגשים בציבוריות הישראלית. למרות שלא מסכימים על הכל וזה בסדר, עדיין כולנו בעלי מכנה משותף של ההליכה המיוחדת ביחד".

יו"ר הבית היהודי, שניהל את מכינת עצמונה לפני שנכנס לזירה הפוליטית, התייחס לאסון הנורא: "נבנה חברה חדשה. מאמינה יותר ומתוקנת יותר. אני מאמין בזה מאוד. דווקא בגלל האסון הנורא הזה אנחנו חיייבים לערוך חשבון נפש ולהאמין שצריך להתקדם. לבנות עולם של עקרונות מבורר ושלם".

מרים פרץ השתתפה גם היא בעצרת הזיכרון. בנאומה פנתה לבני המכינות: "ההורים של הנספים הם הגיבורים הגדולים - כי הם יכולים לעמוד מולכם היום ולחבק אתכם - אך באותו רגע גם לחוש את הכאב הגדול". 

https://twitter.com/newsisrael13/status/11300608 15669899265

לפני כשנה השתתפו חניכי המכינה ביחד עם מועמדים למכינה, בטיול גיבוש בנחל צפית. ביום הטיול ירדו גשמים שגרמו לשיטפונות באזור הטיול. למרות ההתרעות החליטו בהנהלת המכינה לצאת לטיול, שנגמר באסון כבר כאשר 10 מהחניכים נסחפו בשיטפונות ונהרגו.

מאז האסון משפחות ההרוגים מקיימים הפגנות ועצרות נגד הנהלת המכינה. נגד מנהל המכינה בעת האסון יובל כאהן, והמדריך שניהל את הטיול אביב ברדיצ'ב, הוגשו כתבי אישום בגין הריגה, כפוף לשימוע.