ארבעה הרוגים בקריסת מנוף

מנוף שקרס באתר בנייה ביבנה הרג ארבעה פועלים. חלקים מהמנוף פגעו בעובדים על הקרקע. כוחות כבאות והצלה חילצו שני פועלים שנלכדו תחת ההריסות

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/05/19 11:43 יד באייר התשעט

ארבעה הרוגים בקריסת מנוף
אזור האסון ביבנה, צילום: דוברות המשטרה

ארבעה בני אדם נהרגו הבוקר (א') בקריסה של מנוף עגורן באתר בנייה ביבנה. חלקי המנוף שקרס פגעו בשלושה עובדים שהיו על הקרקע. בהמשך נקבע מותו של פועל נוסף. ממד"א נמסר כי לאחר פעולות חילוץ מורכבות של כוחות הכיבוי, פראמדיקים של מד"א קובעים את מותו של הפועל שנלכד על המנוף. ארבעה אנשים נהרגו באירוע, בהם 3 פועלים עם פגיעות רב מערכתיות שנפגעו מחלקי מנוף שקרס, ופועל שחולץ מגובה כשהוא מחוסר הכרה.

אלחנן רוט, מתנדב זק״א שפלה, סיפר: ״מדובר במנוף עגורן שעומד במרכז אתר בניה בין שני מגדלים. חלקו האחורי של המנוף קרס והתרסק, 3 פועלים שהיו בסמוך נמחצו למוות מעוצמת הפגיעה כשהם סובלים מפגיעות בכל חלקי גופם, פועל נוסף שנלכד על המנוף  חולץ כשהוא ללא רוח חיים. צוות מורחב של מתנדבי זק״א שפלה נמצאים בזירת האירוע ומטפלים בגופות ההרוגים בזירה הקשה.״

מהמשטרה נמסר כי חקירת התאונה הועברה למפלג "פלס" לחקירת תאונות עבודה בלהב 433 המשותף למשטרת ישראל ומשרד העבודה והרווחה וממוקם ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ).אנשי מפלג פלס נמצאים בזירת האירוע וחקירה נפתחה לברור נסיבות המקרה.

ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) כתבה לאחר האסון כי "ארבעת הפועלים נרצחו, לא נהרגו. מותם היה ידוע מראש. אסון לאומי כבד. לו היה נסגרת זירת הפשע מיד אחרי שנהרג בה נהג המשאית איציק לוי היו נחסכים חייהם של ארבעה חפים מפשע. לשלול את הרשיון של היזם רמי שבירו ושל חברת נאות שמיר. לחקור כמו חקירת רצח. לגרום למחיר פלילי וכספי כבד לקודקודים".