היהלום שבזבל: טבעת יהלום נמצאה בתוך 10 טון אשפה

עובדי עיריית ירושלים נחלצו לעזרתה של גברת שאיבדה את טבעותיה באשפה, והחלו לחפש את האבדה בתוך 10 טון אשפה. העובדים המסורים מצאו את הטבעת. ראש העיר ליאון: "גאה בעובדי אגף התברואה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/05/19 21:22 יא באייר התשעט

היהלום שבזבל: טבעת יהלום נמצאה בתוך 10 טון אשפה
נמצאה האבדה, צילום: שמעון שמואל אגף התברואה

גברת ששכחה את טבעותיה במסעדה התקשרה לאגף התעבורה בעירייה, לאחר שנודע לה כי הטבעות כבר נזרקו לזבל. עובדי תחנת המעבר לאיסוף אשפה בגבעת שאול החלו בחיפושים, לאחר חיפוש בתוך 10 טון אשפה נמצאה טבעת היהלום. ראש העיר, משה ליאון: "אני גאה בעובדי אגף התברואה, הם עושים עבודת קודש בעיר. זהו סיפור אחד מיני רבים. ידע כל תושב ירושלים שיש לו כתובת בעיר לפניות בכל נושא".
 
 מנשה יגן, מנהל יחידת מכולות באגף התברואה בעיריית ירושלים הכולל את תחנת המעבר לאיסוף אשפה בגבעת שאול סיפר: "קיבלתי הודעה מהנהלת האגף כי ישנה גב' ששכחה את הטבעות במסעדה בה אכלה. הגברת הורידה את הטבעות מידה לצורך נטילת ידיים ושכחה אותן על השולחן. בתום הארוחה המלצרים פינו את השולחן לפח האשפה יחד עם הטבעות".

הגברת חזרה למסעדה אך פחי האשפה כבר רוקנו ע"י משאית איסוף האשפה של העירייה . ב. ראתה את המשאית ורצה אחריה וסיפרה לנהג את שקרה. צוות האגף הנחה את ב. להגיע לתחנת המעבר בגבעת שאול ושם רוקנה המשאית מכמות אשפה של כ-10 טון: "התחלנו לנבור באשפה ולחפש את הטבעות , המדובר בטבעת יהלום וטבעת הנישואין. לפי גודל היהלום נראה לי שהטבעת יקרה מאוד", ציין מנשה.

מחט בערמת שחת

מחט בערמת שחתצילום: שמעון שמואל אגף התברואה

שלושה עובדי האגף עמלו בחיפוש וצרפנו גם טרקטור עמ"נ להקל בהרמת כמויות האשפה. למרבה המזל נמצאו הטבעות לאחר חיפוש של כ-15 דק'. "זה כמו לחפש מחט בערימה של שחת. אני חייב לציין כי כמויות האשפה לא הרתיעו את העובדים ביחידה , אשר חרירי, שמעון שמואל ושמואל ניצן שעושים עבודתם נאמנה ועושים הכל כדי להחזיר ולעזור לתושבים לקבל חזרה את הרכוש האבוד" הוסיף מנשה. 
 
מנשה נזכר שלפני למעלה משנה התרחש סיפור דומה, אשה צעירה השליכה את שקית האשפה וטבעת יהלום שלה נשמטה מאצבעה. טבעת בשווי של כ-36 אלף ₪ נבלעה לתוך הפח. לאחר ששמה לב כי הטבעת לא על אצבעה הבינה כי נשמטה מאצבעה יחד עם שקית האשפה. האישה הצעירה פנתה לאגף התברואה והתברר כי המשאית כבר רוקנה את האשפה למשאית אך היא עדיין בשכונה. עובדי אגף התברואה לא היססו לרגע ורוקנו את המשאית על הכביש ויחד עם תושבי השכונה שהתנדבו לסייע וחיפשו את הטבעת. משלא מצאו אותה ונוצרו פקקי תנועה לאורך הרחוב נאספה האשפה והמשאית לקחה את האשפה למרכז התחזוקה של העירייה בגבעת שאול ושם נמשכו החיפושים. במקרה זה, הטבעת נמצאה ע"י תושב השכונה בה אבדה הטבעת.